Чому так мало жінок серед розробників ігор?

Чому так мало жінок серед розробників ігор?

 / 5 січня 2013 / Джерело: polygon.com / 

Майже два місяці тому один з працівників сайту Кікстартер на ім'я Люк Крейн зауважив, що попри те, що на сайті щодня з'являється безліч відеоігрових проектів, дуже рідко стається так, що їх авторами є жінки. Комусь така статистика здалась би цілком нормальною, але Люк вирішив запитати про це на Твітері, — ось його оригінальний твіт. І хоча, як він каже, раніше на його твіти взагалі ніхто не відповідав, на цей раз його засипав шквал відповідей, які не припиняються і по цей день.

«Кожна прочитана мною позитивна рецензія на мою гру містила сексуальний підтекст,» — відповіла дизайнер Елізабет Сампат.

«Тому що я боюсь, що, висвітлюючи публічно домагання до мене, я ризикую втратити роботу,» — відповіла Лілліан Коен-Мур.

Попри те, що приблизно 47% геймерів у США є жінками, серед розробників ігор їх лише 11,5%. Крім того, є значна розбіжність у їх зарплатах — згідно опитуваннь жінки отримують від 67% до 90% відсотків того, що отримують чоловіки на тих же посадах.

«Тому що на мене подивились із здивуванням, коли я запитала, чому солдат-жінка у нашій грі виглядає як порнозірка,» — відповіла дизайнер Керін Ваіньйо.

«Тому що немає достатнього фінансування для великих проектів, які б не були про війну, ковбоїв, футбол і тачки. Шкода, але це правда,» — відповіла Джейн МакГонігал, розробник ігор та автор книжки «Reality is Broken».

Крім таких відповідей були й саркастичні та скептичні, автори яких або не до кінця розуміють ситуацію, або хочуть навмисне її спотворити. Але таких з'являється більш ніж достатньо кожного разу, коли розмова заходить про серйозніше ставлення до жінок, тому не варто загострювати на них увагу.

Дискусію підтримала Ріана Пратчет, сценарист Mirror's Edge і Tomb Raider, запропонувавши висвітлювати не тільки складності, з якими стикаються жінки при розробці ігор, а й вказувати причини того, чому вони обрали саме таку професію, щоб дати надію та натхненням іншим жінкам, які мріють про подібну роботу.

«Якщо я зможу зробити кращими сьогоднішні ігри, наступні покоління геймерів будуть менш сексистськими,» — говорить про свою мету в індустрії сценаристка Уенді Деспайн.

«Головною причиною, через яку я розробляю ігри є те, що цій формі мистецтва сильно необхідний жіночий погляд,» — пише Ерін Хофманн.

А згодом Тара Браніґан із PopCap Games запропонувала зголошуватись тим людям, які готові допомогти жінкам і дівчатам здобути професію в ігровій індустрії. Багато людей виявили таку ініціативу, серед них Обрі Норріс (із Deep Silver), Колетт Барне (із студії Namco Bandai, ShiftyLook), Алейсія Лейдекер (із Ubisoft Montreal) та багато інших, охочих ділитись своїм досвідом в галузі із жінками, які бажають у неї пробитись.

Минулого року ми стали свідками того, як в ігровій індустрії пішло повільне, болюче, але невпинне зрушення у напрямку кращого ставлення до жінок в межах індустрії. Найбільшу хвилю обговорень тоді пустив проект Аніти Саркізіан, про жіночих персонажів у іграх. З того часу Аніта не тільки взялася за зйомки відео на цю тему, але й почала давати численні консультації розробникам ігор у їх спробі створити кращих жіночих персонажів. Закінчився ж рік вищезганими обговореннями ролі жінок в індустрії.

Обидві ці теми не вщухають і не збираються вщухати, але зрушення буде повільним. Наприклад, розробниця ігор Portal та Quantum Conundrum, Кім Свіфт у пості в своєму блозі висловлює думку, що рішення проблем рівності відбудеться в межах двадцяти років, коли зміниться хоча б одне покоління геймерів та розробників. Нове покоління вже бачитиме позитивні приклади, які з'являються зараз і матиме ширший погляд на ігри.

Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!

smurosia | 4 роки тому | #

> «Тому що на мене подивились із здивуванням, коли я запитала, чому солдат-жінка у нашій грі виглядає як порнозірка,» — відповіла дизайнер Керін Ваіньйо.

При чому це не тільки в іграх, це і в фільмах. Така собі "сєржант-шлюшка", яка просто виконує роль сексуальної напарниці без мізків чи, тим більше, бойових навичок. Щоправда, буває й таке, що виглядає як порнозірка, але по сценарію в неї диплом магістра квантової механіки, чорний пояс по карате і все це у віці 23-25 років. Тільки в результаті найголовнішим її аспектом лишається все одно зовнішність.

З чоловічими персонажами теж схожа ситуація. Вони всі як на підбір, неголена пика, волосся ніби занедбане, в міру накачений і т.п.

Єдине, що стереотипні чоловічі персонажі створені для підняття самооцінки гравцям-чоловікам, а жіночі персонажі, знову ж таки, для тої ж самооцінки гравців-чоловіків.

BatReg | 4 роки тому | #

Так, на жаль, є такі плоскі персонажі у фільмах та іграх. Більше це стосується жіночих персонажів, адже переважно чоловіки дивляться попкорнові блокбастери, тому героїнь там намагаються зробити чим більш "сексуальними", але часто це вилазить боком. Звісно, підлітки будуть пускати слину, але люди, які чекають цікавих та харизматичних персонажів навряд будуть задоволені, хоча є завжди виключення. Особисто я прости от таких стериотипних персонажів, я їх недолюблюю. Можливо, саме через це я обожнюю кастомізацію у іграх, адже, якщо це буде жіночий персонаж, я зможу втілити деяке своє бачення ідеалу жінки, а якщо чоловічий, то можна буде й зробити щось оригінальніше, ніж популярні зараз "качки-імбіцили". Може це все якось грубо я висказав, але такий мій стиль. Не сприймайте це якось занадто серйозно, адже це всього-навсього моя скромна думка про от таких персонажів.

smurosia | 4 роки тому | #

Кастомізація — це добре, але вона можлива тільки у певних жанрах. Її складно уявити в Макс Пейні чи Хітмані, наприклад. Плюс, кастомізація не змінить сценарій, в якому всі мають свої відведені стереотипні/нестереотипні ролі.

Тому, я вважаю, подібні обговорення є дуже важливі, бо привертають увагу велику кількість людей, які б раніше про таке і не задумувались або не наважувались заговорити. Так би мовити, розхитують човен.

BatReg | 4 роки тому | #

Так, от тут ви праві. Мало що змінить кастомізація, окрім вигляду героя. Вона не змінить сценарій, відносини героя до інших, його мову, звички і т.п. Але все-таки приємно, коли на екрані бачиш не тільки молочні залози героїні і мускули героя.

А обговорення будь-які є важливими, адже тільки там і може народитись істина. Приємно, що людство через 100 років від надання жінці права голосу продовжує й далі урівнювати жінку із чоловіком, принаймні намагатись це робити. Та й не люблю я сексизм, принизливе ставлення до жінки, на які зараз пішла мода (можна згадати для прикладу от ті жарти про жінку, яка має бути на кухні і т.д. і т.п.). Таке не є смішним, воно тільки дратує.

yulia | 4 роки тому | #

Я от теж вважаю, що подібні дискусії необхідно частіше піднімати. За кордоном це зараз робиться часто, але всеодно виглядає ніби тільки злегка розворушили осине гніздо. Підіймається багато шуму, але міняється все дуже повільно. А якщо говорити про Україну, то в нас і до самої дискусії далеко. В нас рідко хто взагалі думає про когось окрім себе і рідко хто намагається зрозуміти інших.

Тому я вдячна за кожен залишений коментар. )

Nazzer | 4 роки тому | #

Досі дуже великий процент жінок за сексизм, вони будуть його захищати, виправдовувати не менш палко ніж чоловіки, вважати його прояви ледь не компліментом. Не раз зустрічав подібне: «Ми дівчатка у нас ніжки болять так довго іти» - хоча ми пройшли тоді містом у спокійному темпі менше кілометра; «Нам важко нести» - це памятаю зі школи, коли підручники не влазили у дівочі сумочки і їх важкістю виправдовувалось небажання брати місткіщі (а от першокласниці спокійно ходять з ранцями разів у п'ять важчими й більш напханими речами ніж ці сумки); неспроможність зробити якісь елементарні дії, накшталт, вкрутити лампу чи забити цвях - навіть мавпа здатна навчитись розколювати горіх каменем, чому дівчина, homo sapiens вроді як, впевнена що не може зробити чогось подібного з молотком. Інший випадок на моїй пам'яті. Раз частину Пушкінської у Харкові перекрили через збивання бурульок, усім пішоходам довелось переходити на іншу сторону вулиці, перелазячи через півметрову огорожу вздовж дороги. Якась дівчина ставши наче вперта коза перед тим парканчиком вередувала перед своїм хлопцем – «Ну не можу я! Чому я маю це робити?!». Хотіла щоб її на руках перенесли? Не дивно потім що чоловіча половина людства, особливо сексистська, вказує пальцем на подібних дівчат і каже – «не ламайтесь дамочки, от ви насправді які, вам потірбні права а не обов'язки». За подібну поведінку, що ідіотську дівчачу, що за тупо-мачистську і чоловіки і жінки будуть боротись виправдовуєчи це природністю подібного порядку, хоча дуже багато того, що сьогодні вважаться природнім є культурним нашаруванням. В тому числі, до речі, й любов до цицьок, котрі стають сексуальним об'єктом лише на певних етапах цивілізації та ще не мали подібного значення у Давньому Єгипті чи Гомерівській греції. Важко позбавитись від сексизму коли саме на його проявах закріплене самоствердження обох статей, їх ініціація під час дорослішання, соціалізація, у ньому проявляються традиційні канонічні достоїнства статей, за ними світ ділиться на чітко чорне і біле, як сакральні дуалістичні пари у міфології – верх-низ, волге-сухе, чоловіче-жіноче. До того часу як усі ці пережитки відійдуть остаточно, пройде ще немало часу, не менше 50-ти років, щоб побачити більш-менш чистий результат. Та і це може ще досить оптимістичний прогноз.

smurosia | 4 роки тому | #

>усім пішоходам довелось переходити на іншу сторону вулиці, перелазячи через півметрову огорожу вздовж дороги

Бляха, але це круто, коли в нас ремонт роблять, а людям при цьому треба мавпами ставати.

Щодо жінок, які за сексизм, то тут тим більше розумієш наскільки важливим є розповсюдження та розтлумачення таким жінкам, що в них є права та можливості реалізувати свій потенціал, який не заключається лише у дитинородстві, готівлі їжі чи залежанні у фінансовому плані від "благодійників", "папіків". Це все, звичайно, складно, враховуючи, що їм з дитинства забивають мізки усталеними "традиціями", тому зміни настануть не сьогодні і не завтра. Просто можна хоча би починати з себе і ставати прикладом.

yulia | 4 роки тому | #

Не у всьому світі це так. Тобто он в статті йдеться, що таки 11% серед ігор розробників — жінки. Вони працють і рекламщиками і дизайнерами і сценаристами і програмістами. У нас, звичайно, подібне важко уявити, але в нас важко уявити і багато чого іншого.

Так, є багато жінок які раді бути придатком свого чоловіка, їх не зміниш. Але вони не заважають міняти ситуацію для інших. Необхідно, щоб новому поколінню дівчат було на що рівнятись. Тому й піднялась вся ця буча з жіночими персонажами і жінками-програмістками. Треба давати приклад тим, хто ще має можливість змінитись!