Ретроспектива: The Neverhood

Ретроспектива: The Neverhood

 / 27 червня 2012 /  ,

Доброго дня, шановні DigiFun'івці. Сьогодні я розпочну серію статей під загальною назвою «ретроспектива» (погляд в минуле), де спробую описати кращі ігри із свого та, сподіватимусь що із вашого, минулого. Може таким чином я знайду однодумців та людей, які виросли на тих же іграх що й я? Першою грою, яку я розгляну буде The Neverhood.

The Neverhood — квест, випущений DreamWorks Studios у 1996 році під керівництвом неперевершеного художника та аніматора Дага Теннепела (Doug TenNapel), відомого також за таким персонажем як Хробак Джим. Чим цей квест вирізнявся серед інших ігор, так це тим, що повністю був зліплений із пластиліну. Цілих три тонни пластиліну та рік роботи пішли на його створення.

Гра вийшла наприкінці ери квестів і навіть безліч позитивних рецензій не врятували її від комерційної поразки. Крім того її затьмарив вихід іншого квесту — Grim Fandango від Тіма Шафера. Тим не менше, це один з кращих, якщо не найкращий квест, який мені доводилось грати!

Ви граєте за Клеймена (Klaymen), котрий прокидається у своєму пластиліновому світі та впродовж гри, вирішуючи різноманітні загадки та головоломки, намагається знайти своє місце в ньому та вияснити звідки він взявся. Світ гри абсолютно не схожий на наш — в ньому діють свої закони і живуть ні на що не схожі істоти.

Image: http://i.imgur.com/9YklD.gif

Цей світ був створений Дагом Теннепелом з величезною увагою до деталей. Фірмовий стиль Дага відчувається в цій грі на кожному кроці. Ідею пластилінової гри він виношував з 1988, ще до роботи над іншими своїми іграми. Вже тоді він почав створювати пластилінові споруди для майбутньої гри, а в 1995, вже після роботи над декількома успішними іграми в складі компанії Shiny, він підписав контракт на публікацію із Стівеном Спілбергом (Steven Spielberg) та відкрив власну фірму під назвою «The Neverhood Inc.» де зібрався втілити свою ідею в життя. Зараз прикро думати про те, що ці починання комерційно не оправдались, адже стільки ентузіазму було в них вкладено. Зате вони оправдались в плані якості. Гра вийшла дійсно хорошою і дуже своєрідною.

Image: http://i.imgur.com/dLOQN.jpg

Ще одна відмінність цієї гри від багатьох інших квестів це те, що майже всі головоломки у ній інтуїтивні і не вимагають знання мови. Тут немає діалогів і головний персонаж за всю гру говорить лиш одне слово і то в самому кінці. І хоча англійська мова у грі присутня, але знання її для проходження не обов'язкове. Тому мені не доводилось під час гри заглядати в словник, як з іншими квестами. Натомість можна було насолоджуватись чудовим графічним виконанням гри, її атмосферою та бездоганним саудтреком.

Image: http://i.imgur.com/Pn3tB.jpg

А саундтрек The Neverhood заслуговує окремої уваги. Це жива, схожа на суміш джазу та фолку музика, написана Тері Тейлором (Terry Scott Taylor) із врахуванням пластилінового мультиплікаційного стилю гри. Ця музика не тільки отримала багато нагород — вона досі непогано продається.

Саме завдяки бездоганному виконанню всіх складових цієї гри я зацікавився жанром квестів, а згодом й іншими іграми. Ця гра переконала мене у тому, що ігри можуть бути творами інтерактивного мистецтва, здатними вести діалог зі спостерігачем.

Після того як The Neverhood не отримав очікуваного успіху його автори спробували перепрофілюватись і випустили платформер Skullmonkeys який хоч і був сюжетним сіквелом The Neverhood, був виконаний у все тому ж стилі Дага Теннепела і саундтрек виконував той же Тері Тейлор, але все ж він не мав тієї ж атмосфери і мав мало спільного з оригінальним квестом. Крім того гра вийшла тільки на PlayStation. І знову хіта не вийшло.

Згодом по грі пообіцяли зробити фільм, але проект заглох. Потім пообіцяли перевидати її на iPad та інші пристрої але знову щось пішло не так. Схоже, що спонсори відмовляються фінансувати такий малопопулярний франчайз.

Ось така сумна доля у гри, яка значною мірою вплинула на мій геймерський світогляд. У наступній статті я спробую розглянути іншу важливу для мене гру — Day of the Tentacle від знаменитого Тіма Шафера.

Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!

andrii | 5 років тому | #

Дякую за статтю!

sn1p3r | 5 років тому | #

Бачив колись подібну гру, називалась НеВерьВХудо. То не та сама?

Garth | 5 років тому | #

Вам неповезло бачити версію The Neverhood, зпоганену мудаками з Харкова. Під виглядом перекладу вони замінили ориганільні назву і вміст різною похабщиною. Геймплей залишився, але озвучку, а місцями музику і графіку зіпсували як гопники під'їзд.

Nazzer | 4 роки тому | #

Мудаки з Харкова - я сам з Харкова, але згоден. Читав колись щоденник цих людей - той псевдопереклад робили за одну добу наскоро, чи щось таке. В решті відчуття, що переклад виконано людиною морально не зрілою, та ще і зроблено спробу перенести провінційно-відсталий менталітет зрощеної совком людини на цю, безсумнівно унікальну гру.

eGeek | 5 років тому | #

Були ж часи! Ігри з пластиліну… то ж треба…

Garth | 4 роки тому | #

Та сама команда робить новий пластиліновий квест! Читаємо тут.

smurosia | 4 роки тому | #

Я сама страшенно люблю едвенчери, тому дякую за статтю! The Neverhood єдиний у своєму роді і просто неперевершений в плані атмосфери. Дуже шкода, що він так пролетів.

Чекатиму на твою ретроспективу Day of the Tentacle.