Shelter: Про борсучка

Shelter: Про борсучка

 / 30 серпня 2013 /  , ,

У цій статті вже йшлося про найочікуваніші інді-ігри, серед яких Shelter від шведської Might & Delight, яку я мала нагоду пограти сьогодні.

Як і було обіцяно, а також побачено з трейлеру до гри, Shelter (англ. „притулок“) — це сурвайвал-гра з елементами стелсу про борсучиху та її п'ятьох дитинчат, яких вона повинна постійно годувати та вберігати від хижих тварин. Усе це впродовж п'яти рівнів з різними перешкодами та погодними умовами.

Перше, що доведеться зробити у грі гравцю, як борсучисі, це нагодувати свого маленького вже посірівшого від голоду та знесиленого дитинча, що самою грою не пояснюється, а робиться скоріше інтуїтивно. Зібравши усіх до купи, ви вибираєтесь з їхньої нірки назовні, де відкривається чудовий осінній пейзаж та розпочинається швидке ознайомлення зі середовищем. Чому швидке? Ну, тому що у цій грі правил не так вже й багато: збирати коренеплоди, ловити невелику здобич (в тому числі лисиць та ропух, які дуже спритно від вас тікатимуть) та ховатись від хижих птахів. У випадку полювання необхідно повільно підкрадатись до здобичі, застосовуючи ділянки з високою травою, у тій же траві варто ховатись від орлів, які своєю велетенською тінню попереджають про неминучу загибель одного з дитинчат, якщо не бути достатньо швидким. Такі стелсові вкраплення дуже влучно відтворюють жорсткокість та непорушність законів виживання у дикій природі. Тому не дивуйтеся, коли після першого чи другого втраченого борсучка ви вже простіше та більш реальніше дивитиметеся на можливість вберегти усіх чи більшість.

Усього у грі п'ять рівнів, які можна пройти близько за годину. Кожен з них символізує п'ять етапів у дорослішанні тварини.

Image: http://i.imgur.com/3Vm1Sjg.png

Рівні дуже атмосферні та схожі на печворк чи аплікацію. Лише звірі виглядають об'ємними, усе решта досить кострубате та пласке, в тому числі вода та вогонь. Але навіть у такому вигляді природні стихії сприймаються масивними та небезпечними, а здатність вогню до поширення, чи води створювати великі хвилі одна за одною, не дасть вам тупцювати на місці довгий час. Особисто мені найбільше сподобався рівень у темряві, де сама чорна непроглядність може „з'їсти“ борсучка, який відбився від гурту.

У грі немає інтерфейсу, ви не побачите тут відміток зі здоров'ям, кількістю згодованої їжі, очків, інвентаря, карти чи ще чогось, що є звичною атрибутикою інших ігор. Все, що ви зірвали-вполювали, ви віддаєте одразу чи носите в зубах, кого годувати і скільки залежить від вас і вашої уваги (кожен борсучок має своє індивідуальне забарвлення), орієнтуватися у просторі доведеться без карти та компаса, а очків життя не існує, бо хиже середовище забирає підопічних раз і назавжди. Перегравати можна хіба останній рівень спочатку, а сама гра просувається у досить швидкому темпі.

Було би неправильно не згадати, що під час гри в мене стався глюк, який не давав борсучисі випустити з рота зірваний плід, що призвело до смерті від голоду одного з борсучків. Сподіваюсь, що це не частий випадок, бо в мене він трапився лише раз.

Image: http://i.imgur.com/WSTMEIP.png

Загалом, якщо відкинути цю одну неприємність, гра чудова у своїй простоті, швидкості та виконанні принципу виживання (у його найпростішій та найвідвертішій формі), що залишає чисті та схвальні відчуття по закінченню. Гра ставить просту та очевидну задачу: захистити потомство; а її кінець є справедливим та беззаперечним результатом ваших зусиль.

Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!

andrii | 3 роки тому | #

Я сподівався, що в грі буде більше полювання. По-моєму такі ігри ідеальні для хорошого стелсу.

Круто, що в грі все зрозуміло без жодного інтерфейсу. Крім того, мені постійно здавалось, що вкінці дадуть якийсь ачівмент за кількість врятованих борсучат, але ні — відповідальність тільки на гравці.

Візуальний стиль, схожий на аплікацію, дуже прикольний.

Тепер цікаво, що ця компанія зробить наступним.