Трошки роздумів про E3 2013 і яка консоль крутіше

Трошки роздумів про E3 2013 і яка консоль крутіше

 / 12 червня 2013 /  , , , , ,

Виставка E3 ще не завершилась, а її відвідувачі поки що мають нагоду на власні очі побачити і зіграти у нові ігри на нових консолях. Та основна її частина — прес-конференції найбільших компаній ігрової галузі — уже позаду, і ми вже можемо частково підбити підсумки побаченого і почутого.

Microsoft

Почнемо з того, що Microsoft показала всі ті ексклюзиви, про які вона нам обіцяла на презентації Xbox. Серед показаних ігор були такі, які відразу заманять на платформу велику кількість гравців: нова Halo, Dead Rising 3, Forza Motorsport 5 — прихильники цих франчайзів будуть зобов'язані купити Xbox One. Крім того, вони показали кілька цілком нових ексклюзивів, таких як: RYSE: Son Of Rome, Sunset Overdrive, D4 і Project Spark. Всі ці нові ігри виглядають досить цікаво і, мабуть, багатьох змусять задуматись про купівлю Xbox One.

Крім цього, Microsoft спробувала показати, що окрім великих компаній підтримує й інді-розробників, але це в них вийшло не дуже переконливо. Якщо не рахувати Minecraft, який вже й не назвеш інді-грою, то єдиним показаним інді-проектом стала Below від авторів Sword & Sworcery. Особисто я сподіватимусь, що вона не залишиться Xbox-ексклюзивом навічно — надто вже цікаво зіграти в нову гру від цих авторів. Значно серйозніше до інді-ігор підійшла Sony, яка, на відміну від Microsoft, дозволятиме розробникам самостійно публікуватись на їх платформі, але про це нижче.

Electronic Arts

Після Microsoft зі своєю прес-конференцією виступила EA. Загалом вона показала те, що від неї чекали: новий Need For Speed, нові спортивні симулятори, новий Battlefield… Багато хто розраховував побачити щось нове у світі зоряних війн від студії Dice, що і сталось — вони показали тізер нової частини Star Wars Battlefront. Цікавим анонсом від EA став шутер TitanFall про космічний десант і гігантських роботів.

Найбільше радості фанатам приніс анонс Mirrors Edge 2, але новини про цю гру просочувались в онлайн ще до анонсу. Якби я не любив Mirrors Edge, трейлер другої частини мене не особливо би вразив. Для багатьох анонс Mirrors Edge 2 трошки змінив імідж EA в позитивну сторону, але насправді це говорить лише про те, що їхні економісти підрахували, що затрати на розробку гри виправдані економічно. Не факт, що продовження вийде настільки ж свіжим та інноваційним як оригінал.

Ubisoft

Наступною була прес-конференція Ubisoft, сюрпризами якої стали соціальні перегони The Crew та пост-апокаліптичний рольовик Tom Clancy's The Division, який виглядає неймовірно круто в плані графіки. Було також цікаво нарешті побачити геймплей Assassin's Creed 4: Black Flag і новий шматок геймплею Watchdogs з акцентом на стелс, щоправда, їх показали на конференції Sony.

Багатьох розчарувала відсутність анонсів нових Beyond Good & Evil та Prince of Persia. Ці франчайзи наразі залишаться без сіквелів.

Sony

Прес-конференцію Sony можна з легкістю назвати найпозитивнішою на E3. Вони потішили публіку кращою ціною приставки, відсутністю заборони на обмін та перепродаж дисків, та підтримкою інді-розробників.

На тлі Microsoft вони виглядали дуже позитивно, але не факт, що це сильно допоможе їм продати свою приставку — більшість людей все ж приваблюють гучні франчайзи, а не інді-ігри. Хоча й набір AAA-екслюзивів у Sony дуже непоганий, серед них: The Last of Us, Beyond: Two Souls, Gran Turismo 6, Killzone: Shadow Fall, Infamous: Second Son, Kingdom Hearts 3.

Розчаруванням для шанувальників Sony стала відсутність на виставці гри The Last Guardian, розробка якої, як виявилось пізніше, була призупинена.

Яка консоль переможе?

Після перезентації обох приставок наступного покоління та їх ігор багатьом може здатись, що PlayStation 4 краща за Xbox One у всіх параметрах і однозначно переможе Xbox One у продажу, але про це казати рано. Я думаю, багато простих американців вибере новий Xbox за його функціонал для роботи з телевізором, сіквели улюблених усіма франчайзів, спортивні симулятори та сімейні ігри для Kinect. А хардкорні геймери, як вважає Microsoft, все одно куплять обидві приставки.

Нема сумнівів, що PlayStation також продаватиметься добре, але в мене враження, що в Америці він все ж програє в кількості продажів. Зате одна з особливостей PlayStation робить його дещо привабливим для неамериканців. В PlayStation 4 не буде регіональних заборон, тобто ігри, куплені в одному регіоні, працюватимуть на приставці, купленій в іншому. У більшості консолей, включно з Xbox One, реалізований механізм блокування за регіонами і гравці змушені купувати ігри в тому ж регіоні, в якому вони купили консоль. Це перевага для тих, хто хоче грати в ігри мовою оригіналу, а також для тих, хто живе в Австралії чи іншій країні, де ігри коштують значно дорожче, ніж у решті світу. Завдяки цьому, та прив'язці Xbox One до американського телебачення, PlayStation 4, на мою думку, буде популярнішою в інших країнах.

Цікаві тенденції

Однією з речей, які можна було помітити на виставці, стало те, що багато нових ігор тепер можуть взаємодіяти з планшетами та смартфонами. Для прикладу, ігри з відкритим світом дадуть можливість бачити на мобільному пристрої карту світу і отримувати завдяки ній додаткові можливості, мультиплеєрні шутери дозволять бачити на смартфоні чи планшеті бойові дії зверху і допомагати команді тактично, розставляючи точки на карті, а симулятори перегонів дозволять вам налаштовувати своє авто без необхідності вмикати гру.

Іншою тенденцією цього року стало те, що на ігрових подіях почали більше говорити про кіно. На презентації Xbox One минулого місяця Microsoft розповів про телевізійний серіал по грі Halo, над яким працює Стівен Спілберг. На конференції EA згадали про фільм Need for Speed, одну з головних ролей в якому зіграє Аарон Пол (Aaron Paul) із серіалу Breaking Bad. Ubisoft показала свій мультфільм по франчайзу Rabbids, знятий на їх власній студії Ubisoft Motion Pictures (яка крім всього готує і кіно по Assassin's Creed). Тобто, можна сказати, що фільми з відеоіграми починають дещо взаємопроникати на територію одне одного.

Ці дві тенденції показують, що розважальні франчайзи стають… кросмедійнішими. Кожен з них намагається зайняти побільше доступних нам екранів, будь це смартфон, планшет, телевізор чи монітор. І роблять вони це у спосіб, що найкраще підходить для кожного з цих пристроїв. Цікаво побачити, як ця тенденція розвинеться в майбутньому.

Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!