Уорен Спектор висловився проти шутерів

Уорен Спектор висловився проти шутерів

 / 10 травня 2013 / Джерело: polygon.com /  , ,

Один із найвідоміших світових гейм-дизайнерів, Уорен Спектор (Warren Spector) — відомий в основному за System Shock та оригінальною Deus Ex — виразив своє невдоволення сучасним станом ігрової індустрії та тим, що основним її продуктом є одноманітно похмурі шутери.

Зокрема, він прокоментував у своєму фейсбуку трейлер нещодавно оголошеного рімейку Wolfenstein.

«Чи потрібен світу ще один Wolfenstein?» — пише він. «Чи потрібен нам ще один типово похмурий, чорно-білий шутер про вбивство гігантських фашистських роботів? Хмм.. Ні. Не потрібен. Я вже втомився від подібних речей…»

Гра Wolfenstein: The New Order, яку нещодавно оголосила Bethesda, буде рімейком оригінальної Wolfenstein, дія якого відбуватиметься в 60-х роках минулого століття, в альтернативному світі, де нацистська Німеччина перемогла у другій світовій.

Відбиваючись від обурених коментаторів, Уорен додав, що не намагається виставити цю гру прикладом всіх проблем ігрової індустрії, а просто висловлює власне враження.

«Я мав на увазі лише те, що мене нудить від шутерів,» — пояснив він. «Мене верне від цього конкретного вигляду і настрою. Мені дійсно противний цей трейлер та стиль його подачі. І я переживаю за стан великого ігрового бізнесу.»

«Якщо подивитись на індустрію, не рахуючи інді, то які ігри окрім шутерів, спортивних симуляторів та екшн-RPG зараз випускають великі видавці? Хто може сказати, що великий ігровий бізнес зараз у хорошому стані?»

Уорен також додав, що він сподівається, що фінальна гра міститиме в собі більше, ніж її трейлер, а також, згодом, вибачився перед командою розробників. «Я дуже поважаю усіх, хто працює над грою. Я знаю як це складно…» — написав він.

«І хоча я зробив не правильно, що вибрав одну конкретну гру для вираження свого роздратування, я не беру назад своїх слів на рахунок відсутності розмаїття та інновацій в індустрії. Я просто вчергове висловив своє давнє переконання, що ми робимо надто багато шутерів, більшість яких виглядають та звучать як одна й та ж гра у різних костюмах і декораціях. Я вже кілька років це повторюю — тут нічого нового.»

Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!

aspect | 4 роки тому | #

Який ринок, така й орієнтація великих видавців. Думаю, орієнтація на мейнстрім загалом і забезпечує масштаб тиражів і робить видавців великими. Видовищність ігор тут грає більшу роль ніж їх концептуальність, хоча це, звісно, не значить, що треба пробачати повню відсутність останньої. Проте шутери, стратегії, адвенчури - різні жанри з різними вимогами до них. Шутерам, де головне саме екшн, швидка реакція гравця (що в рамках жанру не є поганим), а не глибина концепції, дійсно легше охопити ширшу аудиторію. Отже бізнесменам вигода бачиться більше в них. Але інші жанри не мають скиглити. Вони мають свою аудиторію, якій ніщо не заважає перетинатися з аудиторіями інших жанрів. Розробникам варто працювати в своїм щаблі і розвивати жанр, де вони є майстри.

smurosia | 4 роки тому | #

Ну мені здається, що Уорен і не сперечається про вигоду шутерів. Його турбує скоріше одноманітність жанрів у великих видавців. По суті, якби не інді та невеличкі фірми, ми мали б дуже куций жанровий вибір та всього кілька основних ігрових назв. Жирні фірми займаються, як ти і сказав, тим, що охопить максимально більшу аудиторію. Вони не ризикують. Знайшовши золоту жилу, вони її довбають і довбають, і вже не шукають іншої. Так було з ЕА, коли вони випустили Mirrors Edge і, хоча гра сподобалась багатьом і була цікавою, вони на неї "забили", бо прибутки не такі як, скажімо, від Battlefield і т.п. "монстрів".

Так от, власне, лише невеликі фірми, інді є справжнім локомотивом ігрової індустрії, її еволюції, розвитку. Великі фірми, натомість, є лише локомотивом графіки та потужності ігор, але і то, коли це все разом вигідно, коли є відповідні консолі чи відеокарти, які, по суті, і диктують цю потужність.

А те що інші жанри "скиглять", то це тому, що ті ж видавці-жлоби не ризикують і не беруться за невеликі проекти. Вони скиглять, бо для того, щоб зробити гру потрібні гроші, а де їх взяти, коли великі фірми хочуть давати гроші лише на шутери і все, що принесе суперприбуток. Тому краудфандинг і наробив стільки шуму та привернув стільки уваги, бо, мовляв, тепер маленьким фірмам не треба повзати перед жирними видавцями за копійку.

Те про що говорить Уорен, так це те, що великі видавці мають сприяти не лише одноманітним проектам та зосереджуватись на нескінченних серіалізаціях, але й робити щось нове, рухатись вперед.

aspect | 4 роки тому | #

Згода. Але чи можна на це якось вплинути? Сам люблю лаяти жирні фірми, але бути жлобами то їхня робота. Тож можна лише шукати точку, з якої треба тягти ці фірми на компроміс. Видний варіант, коли розробники роблять певну характерну для даного жанру якість у своїй грі, котра дасть цій грі розійтись серед хай не такої великої, але визначеної аудиторії. Є проблема, що компроміси з фірмами завдають втрат, а продюсери заминають первинний задум гри, тому краудфандинг є дійсно рятуванням, особливо для невеликих інді-проектів.

Щодо саме шутерів, «Чи потрібен світу ще один Wolfenstein?», це як «Чи потрібен ще один Асасін?» - народ купує і відповідає, що потрібні. Перенасичення жанру є, але попит на шутери все одно буде. І навряд чи, якщо стане більше шутерів, люди будть менше грати в інші жанри.

andrii | 4 роки тому | #

По-моєму суть в тому, що коли народ купує то це далеко не значить, що світу це потрібне. Світу, може, потрібно вирішити проблему голоду в Африці, а люди купують айфони.

Звичайно, малоймовірно, що люди свідомо перестануть платити гроші жадним корпораціям за одноманітні ігри, але те, що Уорен Спектор і інші розробники про це говорять, заставить кількох людей змінити своє рішення. А сам Уорен Спектор вже давно робить тільки добрі ігри про Мікі Мауса на Wii :)

aspect | 4 роки тому | #

Просто ж хочеться, щоб це було не кілька людей, а якось більше. Але треш такий треш :)

aspect | 4 роки тому | #

Інший момент, коли великі видавці також впливають на аудиторію і певною мірою диктують споживацькі канони, роблячи собі вигідний ринок. Добре, коли це роблять безпосередньо ігророби, наприклад Валв. Інше коли це роблять зацікавлені насамперед в прибутку люди, просувають те, що не важко розробити, і що легше збути, як ті онлайн-ММОРПГ. От засилля позбавлених смаку ММОРПГ дійсно хвилює.

smurosia | 4 роки тому | #

Тут ще цікавий аспект як внутрішня економіка та мікротрансакції. Купа китайців, корейців, українців тощо западають на великі ММО, бо там можна ще й заробити на якійсь фігні, в результаті, перетворюючи це все на заробіток.