Tomb Raider: Про виживання та м'яско

Tomb Raider: Про виживання та м'яско

 / 1 травня 2013 /  ,

Лара Крофт — героїня одного з найвідоміших ігрових франчайзів, який бере свій початок у 1996 році. Усього до 2013 року налічувалось тринадцять ігор з нею у головній ролі для консолей, PC та мобільних пристроїв, над якими працювали два розробника та два видавці, а також не будемо забувати про два фільми за участю Анджеліни Джолі у головній ролі. І було в цьому котлі багато різного м'яска та овочів, приправ та водиці. Але основним інгредієнтом завжди лишався канонічний образ Лари — пишногрудої жінки-археолога за сумісництвом розкрадачки гробниць (читай підбирачки усього, що погано лежить), вправної альпіністки та стрільця двома пістолетами одночасно, а ще володарки колекції тісного одягу на всі випадки життя чи погодних умов. За довгий час свого існування це вариво встигло охолонути та втратити певний гострий смак, який так веселив спочатку. Не дивно, що в результаті Crystal Dynamics натиснули кнопочку reboot, перекинувши цей старовинний котел до долу та повибиравши з нього усі ще невицвівші наповнення, домішали туди свіжіших приправок та подали до столу у вигляді нової гри про Лару Крофт з простою назвою Tomb Raider без усяких там підзаголовків.

Нова розкрадачка у пошуку старих пригод

Звичайно, що центральною переміною у франчайзі мала стати оновлена Лара. Чи тожніше та Лара, яка була до того як стати крутою та дещо холоднокровною розкрадачкою старовинних, і недуже, приміщень.

Тут Лара ще “зелена” випускниця-археолог з деякою альпіністською та стрілецькою підготовкою. Невеликими є її здобутки вище пояса, та й одяг не так тісно стягує її природні випуклості. Від “старої” Лари лишилися ім'я, зачіска та налаштованість до пошуку пригод та археологічних відкриттів.

Цього разу — це втрачене королівство Яматаі, нащадком яких є одна з учасниць-спонсорів експедиції та подруга головної героїні, Сем. Ймовірно, що острів, де жили її пращури, знаходиться десь у Тихому океані, куди і вирушили на судні з багатообіцяючою назвою «Endurance» (Витривалість) Лара і ко.

Чи витримав нещасний корабель мало чи багато, та через страшну бурю він викидає головного та другорядних персонажів на острів, де і починаються пригоди, пов'язані з сектантами, королевою Сонця Хіміко та підозрілими погодними умовами.

Виживання на острові, з якого не вибратись нікому

Ось тут і криється, мабуть, найбільша інновація у франчайзі. Чого йому не вистачало, на думку розробників, раніше, так це режиму виживання та уразливої до навколишнього середовища героїні. З перших хвилин керування Ларою її жбурляє, б'є, перекидає та проштрикує як тільки можна безжалісне оточення. Помучивши на початку героїню, нам дають зрозуміти, що у острова є гострі пазурі та ікла і він готовий у будь-який момент їх вп'яти у молоде та недосвічене тіло розгубленої героїні.

Щоб вижити, треба не переставати рухатись вперед, — так каже собі Лара впродовж усієї пригоди.

Та для початку треба розпалити вогонь та добути їжу. Тут у пригоді стане лук, відібраний у давно мертвого хазяїна. Наступним кроком буде перше вбивство від рук Лари на острові — полохливе бембі оленя.

Image: http://i.imgur.com/q7612P5.jpg

Вибач…

Трохи приготувань і вечеря готова.

І ось за короткий час ми отримали нові особливості гри. По-перше, це вогнище, яке служить у грі як база для розподілу очків досвіду та удосконалення зброї, чекпоінт та фаст-тревел між частинами острова, по-друге, це лук, який є заміною двох пістолетів та основною зброєю, а також допоміжним засобом для пересування рівнями, по-третє, мисливство, яке, насправді, як не дивно, не годує героїню, а приносить лише мізерні очки досвіду та елементи для вдосконалення зброї, а тому є не дуже практичним.

Лук, хоча і випхав собою пам'ятні пістолети, все ж є досить крутим як у вигляді зброї, так і у вигляді допоміжного спорядження. З'єднуючи канатами різні платформи, можна з'їжджати ними через широкі провалля, або навпаки забиратися ними назад догори. А різноманітні заапгрейджені стріли можуть підпалювати чи підривати купки ворогів.

Але лук — це, звичайно, не єдина зброя. В арсеналі у Лари до кінця гри будуть ще і пістолет, і дробовик, і рушниця, та навіть льодоруб. Всіх їх можна апгрейдити для отримання справді смертельної зброї, яка стріляє, палить, підриває та проштрикує усе що рухається.

А цим займатись доведеться немало, бо на острові живуть сектанти, яким не подобається, що їм дають відсіч, а ще більше, що з цього острова неможливо вибратись. Саме написи «No one leaves» (Ніхто не вибереться) знаходить не раз Лара на стінах різноманітних катакомб на своєму шляху. Тому недивно, що відчайдушні мешканці острова готові на будь-які міри та будь-яку віру, аби тільки не збожеволіти остаточно.

Та, поблукавши по острову, ви і самі не захочете покидати його мальовничих територій. Кожна його локація відрізняється від попередньої. У кожній є своя атмосфера, чи то пляж, чи бункер, чи ліс, чи храм у горі. Усюди є на що подивитися, де пострибати, що позбирати. Візуально острів надзвичайно красивий.

Image: http://i.imgur.com/zZUlf9C.jpg

Пересуватись канатами набагато веселіше, ніж просто стрибати

QTE та м'яско

Ще до виходу гри було дуже багато розмов про наявність великої кількості брутальності та кривавих розправ з головною героїнею. Мовляв, їх буде так багато і вони будуть такі страшні, що вам захочеться оберігати безталанну Ларочку від цих напастей. І тут почались обговорення сексистської сторони медалі (сама не вірю, що написала, що у медалі є сексистська соторона). Зробили з сильної, хоча і гіперболізовано сексапільної, героїні безпорадне кошеня, якому тільки вдома сидіти та сметанку їсти, а не з ворогами битись і на війну ходити, — казали обурені фанати.

Насправді у грі це лише частково правда. У так званих інтерактивних роликах, QTE, Лара і справді досить вразлива, а навколишнє середовище її по-різному крутить та жбурляє, вимагаючи швидкої реакції від граців, та вчасного натискання необхідних клавіш чи кнопок, яке нам усім сьогодні вже відомо та звично. Але, коли ми безпосередньо беремось за справу, тобто за керування Ларою у грі, вона далеко не беззахисна. Якщо чесно, дивлячись на те, як вона розправляється з полчищами сектантів, не знаєш, за кого тут і переживати.

Як QTE, так і сам ґеймплей досить цікаві та веселі і не встигають приїстися чи набриднути. Хоча сцен з перестрілками багато, та все ж не забагато, щоб стало нудно. А сцени смерті Лари, хоч і виглядають місцями м'ясисто та напрочуд криваво, все ж додають якоїсь олд-скульності та трешовості, яка навіть тішить своєю винахідивістю та любов'ю, якщо можна так висловитись про нашпигування Лари на спис чи биття її по пиці розлюченими чоловіками. Ми ж знаємо, що вона ще дасть їм всім здачі, і вони ще літатимуть від гранат у різні сторони.

Image: http://i.imgur.com/6Jd8HVH.jpg

Це хто тут ще беззахисний

Власне розкрадання гробниць

Ну що ж, додали виживання, додали перестрілок, а де ж, власне кажучи, розкрадання гробниць, артефакти, реліквії, га? Є, — кажуть розробники і розкидують по мапі острова невеличкі гробниці з великою скринею скарбів та головоломкою для її “розкрадання”.

Усі гробниці у грі чисто опціональні, тобто ви їх можете і не проходити. Але всі вони досить цікаві з невеличкою головоломкою, яку нескладно здогадатися як вирішити, але і не те, щоб дуже марудно, щоб не захотіти пройти. В результаті ви отримаєте досвід для апгрейдів та карту, яка відкриє місцезнаходження реліквій та записів, які є у даній локації. Ці реліквії відносяться до різних епох Китаю чи Японії — це як старовинні коштовні, так і більш сучасні речі, які належали людям, що потрапили на цей острів як і Лара, потерпівши аварію через загадкову бурю. Їх можна “покрутити” в меню, деколи навіть ретельніше, щоб Лара прокоментувала якусь їхню особливість. Також у грі можна знайти записи тих самих нещасних постраждалих, другорядних персонажів чи навіть ворогів, щоб краще зрозуміти, що це за острів, хто така королева Сонця Хіміко і як тут з'явились усі ці сектанти.

Тут вам у пригоді стане ще одне нововведення — режим виживання, стандартний на сьогодні режим “законного” але безневинного чітерства, ввімкнувши який, підсвічуються усі предмети, з якими можна взаємодіяти.

Image: http://i.imgur.com/yHjCWVW.jpg

І тут ви згадуєте про назву гри…

Хіміко-чян, сектанти та інші

Сюжет гри невибагливий, а ґеймплей досить лінійний. Так, ви можете пересуватись островом вільно в перемішку з головним сюжетом, але не подумайте, що це пісочниця. Перед тим, як почнете дутись, хочу нагадати, що ігри цього франчайзу завжди були лінійними та малу одну кінцівку.

Персонажі тут достатньо передбачувані, місцями надто клішейні (наприклад, ботан в майці Esc та окулярах, або егоїстичний вчений), нескладно здогадатися, що з ними станеться впродовж сюжетної лінії, та і не сильно до них прив'язуєшся, щоб удосталь поспівчувати, якщо що. Хоча моменти, коли Лара переглядає записи на своїй відеокамері, які знімала Сем під час їх перебування на кораблі до аварії, були хороші і розповідали більше про команду, ніж уся гра. Шкода, що їх було так мало.

Є і свої дурнуваті моменти, коли Лара замість того, щоб одним вистрілом завершити життя (як і всі проблеми) головного антагоніста, крутить своїм луком та чекає, коли її зловлять вороги, щоб завадити її задуму.

У оточенні ворогів теж є певні перебільшення. Так, наприклад, цілі кімнати з підвішаними мертвими тілами, чи озерце крові десь вже наближається до Silent Hill у своїй красномовності, а спуск на іржавому фунікулері у густий туман… Так і хочеться прокричати: “Cheryl? Is that Cheryl!?”.

Керована буря, загадковий магічний острів нагадує про Lost. Тільки тут все замішано на японський мотив і головним злом є Хіміко — королева Сонця, та її сучасні послідовники на чолі з… не буду називати його імені, щоб незаспойлерити, хоч це і не буде для вас несподіванкою.

Та простота сюжету не стає на заваді захопливому проходженню гри, адже і попередні ігри не відрізнялись неймовірно заплутанними поворотами чи неочікуваними розв'язками.

Image: http://i.imgur.com/aWQZg2G.jpg

Вишуканий інтер'єр у виконанні підопічних Хіміко

Висновок

Чи варто грати у цю гру? — Так. Тим, хто любить веселий ґеймплей з елементами платформінгу, красиві різноманітні локації, перестрілки з ворогами та різну зброю, у тому числі крутий лук, та для тих, хто не зневажає ненав'язливий сюжет з елементами надприроднього, м'яско та QTE.

Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!

andrii | 4 роки тому | #

Дякую за статтю! Напишу також свої враження від гри.

Вона дуже красива візуально — всі локації дійсно різні і серйозно продумані. Кожен закуток хочеться роздивитись бо знаєш, що всюди можна щось знайти. Анімації головної героїні дуже красиві і правдоподібні. Вона веде себе відповідно до оточення, спирається руками на стіни печер, закривається руками від вітру, що дійсно сильно передає атмосферу. Розробники дуже добре розуміли, що значить робити гру від третьої особи — персонаж ідеально вписаний у світ.

Крім того геймплей виконаний на дуже високому рівні. Він не набридає. Біг, стрибки, головоломки, інтерактивні і сюжетні катсцени, перестрілки, відбивання від вовків — все це постійно чергується і подається розміреними порціями.

Сюжет, хоч і нескладний, але добре продуманий і все в ньому сходиться. Персонажі дещо стереотипні, але й не зовсім порожні і повністю відповідають сюжету.

Єдиний недолік цієї гри це те, що після її проходження нічого не залишається. Якщо порівняти, надриклад, з Bioshock Infinite, то деталі його сюжету хочеться обговорювати ще місяць після проходження, а тут — все просто і зрозуміло. Гра не залишає відчуття, ніби ти щось здобув чи щось відкрив для себе, не зачіпає емоційно, не залишає запитань, не викликає бажання обговорити. Я не кажу, що ігри повинні це робити. Скорше за все я просто розбалуваний всякими біошоками. Але мабуть через це про цю гру мало говорять, хоча у всьому іншому вона дуже крута і поки в неї граєш, то захоплює вона з головою.