I am Alive: огляд

I am Alive: огляд

 / 24 лютого 2013 /  ,

Ця невелика, але цілком самодостатня гра від Ubisoft отримала незаслужено мало уваги. Так, це не величезний AAA-проект, але, тим не менше, в «I am Alive» варто зіграти всім поціновувачам сурвайвалу, пост-апокаліпсису та просто охочим погуляти зруйнованим та спустілим мегаполісом.

На PC ця гра вийшла у вересні 2012, на цілих п'ять місяців пізніше за приставки. Виною всьому її невеликий бюджет. Розробка гри почалась ще в 2003, але відбувалась вона з перервами, гру відкладали, передавали від однієї студії до іншої… Це я до того, що від неї не варто чекати відточеності та досконалості. А про те, чого від неї варто чекати я розповім далі.

Історія гри відбувається у зруйнованому землетрусами місті, куди головний герой відправляється на пошуки своєї дружини та доньки. Катастрофа повністю зруйнувала місто — на горизонті видно повалені хмарочоси, величезні розколи землі оголили тунелі метро, поміж будинків валяються поодинокі вертольоти та човни. Окрім того, повітря у місті сильно забруднене, і щоб мати змогу дихати необхідно знаходитись на певній висоті над рівнем землі, де воно чистіше. Місто не порожнє — не всім вдалось покинути його під час евакуації. Ті хто залишились, були змушені виживати покладаючись на власну силу та спритність, воюючи за кожен шматок їжі, яких за рік залишилось не так вже й багато.

Image: http://i.imgur.com/4PPRokC.jpg

В міру деталізований краєвид

Обмежені ресурси — важлива риса жанру сурвайвал. Гра заставляє вас цінувати те, що у вас є. Ви двічі подумаєте перед тим як застосувати пістолет, адже кулі для нього не так вже й легко знайти. В багатьох випадках у вас взагалі не буде куль і вам доведеться погрожувати ворогам порожнім пістолетом, в надії, що стріляти не доведеться.

Серед інших ресурсів — їжа, вода та медикаменти. Вони відновлюють вашу витривалість та здоров'я. Цих ресурсів (на середньому режимі складності) можна знайти трошки більш ніж необхідно для виживання і під кінець гри у вас навіть буде невеликий їх надлишок, але впродовж гри їх все одно доводиться використовувати економно.

Image: http://i.imgur.com/oOGJGDP.jpg

Phew… Good old pipe…

Обмеженою є також ваша витривалість. Отак висіти на трубі (і взагалі лазити по стінах) можна лише певний час, поки сил вистачить. Тому, неправильно обравши маршрут або замешкавшись напівдороги, ви ризикуєте виснажитись та зірватись у прірву, не діставшись безпечного місця. А це коштуватиме вам життя.

Так, життя у цій грі теж обмежені. Втративши три життя ви почнете рівень (але не гру) з самого початку. Це заставлляє ваші руки пітніти, а голову — приймати швидкі рішення.

Велику частину гри ви проведете лазячи по стінах будинків та хмарочосів. Саме цим «I am Alive» мене й заманила. І хоча тут немає паркуру та фрі-ранінгу, видиратись на стіни, хапаючись за водопровідні труби, вентиляційні решітки та будівельні риштування, не менш приємно та захоплююче. А обмеженість сил та страх у будь-який момент померти заставляє ставитись до цього процесу з більшою увагою, ніж в інших іграх.

Image: http://i.imgur.com/G1LTxug.jpg

Вгадайте, як звідси доведеться спускатися

Також певну увагу гра приділяє збройним конфліктам. Наголос робиться на тому, що бездумно стріляти у всіх вороже налаштованих до вас людей не завжди є найкращим рішенням проблеми. У деяких випадках злодія краще налякати націленим на нього пістолетом та змусити його задкувати в сторону провалля, а деколи взагалі краще не виймати пістолет, адже це відразу спровокує кількох озброєних нападників відкрити вогонь по вам. Деколи варто вбити лише лідера групи й інші самі здадуться, а деколи краще, тримаючи нападників на прицілі, самому від них утекти. Всі ці способи вирішення збройних конфліктів (а також убогий штучний інтелект ворогів) не дають цій грі стати бездумним шутером.

Image: http://i.imgur.com/VzJJcDl.jpg

Я надто рано дістав пістолет

Не дивлячись на те, що «I am Alive» є лінійною грою, невеликий рівень свободи у ній все ж присутній — ідучи до головної цілі, ви переважно матимете можливість повернути за ріг та знайти там кількох уцілідих із власними цілями та проблемами. Часто такі невеликі побічні зустрічі вимагатимуть від вас певного морального вибору. Наприклад, поранений чоловік попросить у вас останню аптечку, або ж полонена, прикута наручниками до лавки попросить витратити вашу єдину кулю, щоб ці наручники зламати.


Підводячи підсумок, скажу, що ця гра цілком непогана як на те, чим вона намагається бути. А намагається вона бути атмосферним, мінімалістичним сурвайвал-едвенчером з простим та ненав'язливим сюжетом. «I am Alive» дає можливість відпочити від свіжих блокбастерів та присвятити чотири-п'ять годин свого життя подорожі у розвалене землетрусом місто. Якраз те, що мені було потрібно.

Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!

aspect | 4 роки тому | #

Не грав, але за описом гра навертає на симпатії.

Що саме зацікавило, так спроба поліпшити реакцію NPC на дії гравця.

Ніби було щось таке у вигляді залякування, наприклад, у Елдер Скролах чи третьому Фелауті (навіть Planescape згадався), хоч там реалізовано це було не дуже - у вигляді якогось скритого показника "крутизни", і якщо він в результаті боя у гравця виявлявся вищий ніж у супротивника, той тікав. І ось так от під час сутичок, бувало, якийсь бандюган вставав і з криком "Ой" тікався, причому в рандомному напрямку.

Але тут бачиться інший жанр, і спроба створення певного ставлення NPC-персонажей до гравця, яке залежить не тільки від перемички свій(треба стояти)/чужий(треба стіляти), а від певних факторів, значення яких призводить до різної реакції. Причому гравець своїми діями (я так розумію здебільшого інтуїтивно? ;) впливає на цю реакцію.

Взагалі робота ігроробів у напрямку розробки такого інтерактиву вселяє надію і сподівання.

В будь якому разі, ігри де треба не просто стріляти, а думати як стріляти - це добре.

andrii | 4 роки тому | #

Мені теж сподобалось як вони поставились до цього. І хоча тут система не дуже складна, але принаймні не завжди доводиться стріляти і є якісь інші варіанти.