Чому я за те, щоб Valve допоміг PC пепремогти консолі

Чому я за те, щоб Valve допоміг PC пепремогти консолі

 / 15 січня 2013 /  ,

Усі ми готуємося до того, що цього року будуть оголошені, а, може, й поступлять у продаж, спадкоємиці приставок Xbox 360 та PlayStation 3. І поки ми розмірковуємо, чим же ж нас можуть здивувати Microsoft та Sony, окрім дещо кращої графіки та дещо кращого Kinect, компанія Valve старанно працює над розпаленням революції, яка може сильно змістити баланс у конкуренції PC із вищезгаданими ігровими консолями, а, можливо, навіть і до повної перемоги над ними.

І я сподіваюся, що ця революція вдасться. Чому? Зараз розповім.

Передумови революції

У липні 2012, Гейб Ньюел (Gabe Newell) — засновник Valve, одна з найвпливовіших постатей в PC-іграх — виступив на ігровій конференції у Сієтлі, коротко окресливши плани своєї компанії на майбутнє. За його словами операційна система Windows 8 стала величезним кроком назад у розвитку персональних комп'ютерів, і Valve збирається докласти усіх зусиль, щоб дещо зменшити роль цієї операційної системи для геймерів. Річ у тім, що, користуючись новим інтерфейсом операційної системи, ви можете встановлювати лише ті програми, які пройшли сертифікацію в Microsoft. Тобто, дещо спрощуючи, можна сказати, що саме Microsoft, а не користувач, контролюватиме, які програми потраплятимуть на комп'ютери з Windows 8, а які ні. Такий контроль сильно обмежує можливості розробників та свободу користувачів. Тому у Valve вирішили докласти зусиль, щоб перенести геймінг на іншу, відкритішу операційну систему — Linux.

І ось вже щонайменше пів року Valve працює над Linux-версією клієнтської програми для свого сервісу розповсюдження ігор Steam, при чому досить успішно — ще до завершення минулого року була випущена бета-версія Steam під Ubuntu. Крім того, весь цей час Valve активно працював з Nvidia над покращенням драйверів під Linux і оптимізацією свого рушія Source під OpenGL, а також вів переговори з розробниками апаратного забезпечення з випуску спеціальних ігрових комп'ютерів, які б працювали на Linux і запускали Steam в його повноекранному режимі, що породило безліч спекуляцій на рахунок так-званих Steam Box. Ньюел стверджує, що протягом 2013 такі комп'ютери будуть конкурувати з консолями від Microsoft та Sony. Легко також уявити, що разом із тим Valve, мабуть, активно переконує великих видавців та розробників задуматись над портуванням власних ігор під Linux.

Ось такі передумови. Результатом їх може стати повільний, але масивний перехід користувачів із приставок та Windows 8 на відкритий та безкоштовний Linux. Про негативні сторони Windows 8 найкраще висловився розробник Serious Sam, Ален Ладавак (Alen Ladavac), але чим же погані консолі?

Чим же погані консолі

Давайте почнемо з хорошого. Чим хороші Xbox 360 тa PlayStation 3 (і, можливо, їх майбутні ітерації) окрім того, що дають гравцю можливість розслабитися на дивані перед телевізором, не переймаючись технічними характеристиками заліза та оновленням драйверів? В першу чергу гарантією того, що будь-яка гра на цій платформі буде якісною. Перед тим як потрапити на ці консолі кожна гра проходить жорсткий контроль зі сторони власника платформи (Microsoft чи Sony). Кожна гра для тієї чи іншої консолі зобов'язана згідно умов контракту виконувати безліч вимог, які зводять ігри до певного спільного знаменника якості. Але у такій закритості платформи також багато негативу.

По-перше, за процедуру контролю якості необхідно платити, а через це випустити гру на консоль може лише той, хто має достатньо грошей. По-друге, випуск кожного патчу до гри вимагає проходження цього контролю знову — навіть невеликі поправки до гри вимагають значних затрат зі сторони розробника (часом по $40 000 за патч, на що минулого літа жалівся Філ Фіш, розробник Fez).

Окрім того, розробка повномасштабної гри, яка б задіяла всі графічні потужності консолі вимагає неабияких затрат зі сторони розробника, тому можливість розробляти AAA-проекти залишається лише в великих компаній — новачкам в цей бізнес потрапити складно. Розуміючи, що графічна потужність наступного покоління консолей лише зросте, можна уявити наскільки звузиться коло компаній, що зможуть розробляти повноцінні проекти для них. Наприклад Тім Шейфер (Tim Schafer), засновник Double Fine, побоюється, що для його компанії місця в наступному поколінні приставок не знайдеться.

Але повернемось до революції.

Що хорошого в перемозі PC

По-перше, персональний комп'ютер хороший тим, що він відкритий. На нього можна встановити Steam, можна встановити Origin, можна купувати ігри на Good Old Games чи Desura, або ж напряму в розробників, не платячи жодному посереднику, а можна прийняти участь у Humble Bundle і відправити усі гроші з покупки ігор на благодійність — немає жодного централізованого продавця, котрий диктував би вам, що ви можете, а що не можете встановити. Звичайно, Steam може чимось нагадувати такого диктатора, але він значно відкритіший за інші системи росповсюдження ігор і набагато дружніший до розробників та гравців. До того ж, він ніяк не зможе обмежувати сторонніх продавців ігрового та програмного забезпечення на Linux.

По-друге, PC універсальний інструмент — він не тільки для ігор. Окрім ігор, перегляду фільмів, прослуховування музики та інтернету його можна застосовувати для створення комп'ютерної графіки, музики, обробки відео, опановувати програмування і ще багато різного. PC не обмежує творчість, в той час як закриті платформи мають тенденцію її обмежувати і в основному спрямовані на забезпечення споживача якісними розвагами. Тобто, закрита платформа ставиться до вас виключно як до споживача контенту, а відкрита — це просто інструмент, яким ви користуєтесь на власний розсуд. Обидві ці системи мають здатність виховувати людину тим чи іншим чином і було б добре, якби майбутні покоління геймерів мали доступ до більшого числа творчих інструментів і не звикали бути лише споживачами.

Якщо Valve вдасться похитнути позиції Microsoft на ринку PC, це може стати величезним кроком у напрямку до відкритіших, дешевших та функціональніших домашніх комп'ютерів. Адже одним із останніх аргументів проти Linux є те, що вона не підтримує сучасні ігри. Чим більше гравців та розробників докладуться до розвитку відкритих операційних систем, тим більше свободи отримаємо ми всі — гравцям не потрібно буде купувати операційну систему, щоб пограти в ігри, а розробникам не потрібно буде дозволу Microsoft, щоб публікуватись на платформі і не потрібно буде дотримуватись вимог, які ставлять власники закритих платформ.

Саме тому цього року я вболіватиму за Valve у їх спробі зробити геймінг більш відкритим та незалежним.

Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!

versus | 4 роки тому | #

ігри роблять переважно third-party розробники поки їм будуть виігідні консолі, доти вони й випускатимуть на них ігри, які б ті консолі не були. А пк як було до одного місця так і лишеться і ніякий гейб тут не поможе

andrii | 4 роки тому | #

Ну так в тому і суть, що Valve хоче зробити, щоб PC легко було застосувати в якості консолі. Переніс невеликий ящичок до телевізора, підключив геймпад, включив Big Picture Mode і готово. Тоді third-party розробнику вигідно випускати гру на Steam, адже грати в неї можна буде і за столом і перед телевізором і навіть на NVidia Shield сидячи на унітазі. Тобто, Valve цілком може вдатись розширити область застосування PC на вигоду розробникам.

versus | 4 роки тому | #

але це все ж лишатиметься ПК - з його піратством, поганою оптимізацією і гігабайтними патчами

andrii | 4 роки тому | #

Так, ПК ніколи не зможе побороти піратство. Але проблема патчів та оптимізації вирішиться, якщо розробники почнуть серйозно рахуватись з цією платформою. Valve докладає великих зусиль, щоб починаючи з цього року і впродовж декількох наступних ПК зміг сильно зміцнити свої позиції як ігрова платформа.

Nazzer | 4 роки тому | #

В мене давно є думка, що наявність великої кількості платформ (мобільні не рахуємо, хоча, в ідеалі, у майбутньому мобільність і універсальність та потужність ПК будуть все більше зближуватись) склалась скоріше історично, протягом розвитку ігор і їх технологічної сторони, також це зумовлено політикою компаній, котрим вигідніше лавірувати маючи у руках такий інструмент, як повністю підконтрольна їм консоль. Проте, з точки зору прогресу, куди більш логічно (і в майбутньому, я думаю до цього рано чи пізно має прийти) мати одну універсальну платформу, на роль котрої, через свою універсальність, ідеально підходить саме ПК. Це може бути не вигідно великим компаніям, котрі хочуть і далі тягнути ковдру кожен у свою сторону, проте на якомусь етапі користь для індустрії та користувачів має переважити, адже гальмуючі процеси, що містить у собі мультиплатформеність, рано чи пізно переважать користь від себе. Єдина платформа має забеспечити більш вільний і цілісний простір. Також, якщо відволіктись від цієї теми - ігри в певній мірі грають роль, і досить істотну, у продажах Віндовс та інших операційних систем. Фактично це робить ігри гравцем, що впливає на бізнес поза рамками своєї галузі. Майкрософт, компанія світового масштабу, має рахуватись з наявність іграшок і їх впливом на свої продажі.

andrii | 4 роки тому | #

Це все, звичайно, досить далекоглядні прогнози і ще багато чого може змінитись, але якщо PC стане універсальною платформою для всього на світі, то було б добре, якби це був Linux, а не Windows. Це б значно сильніше протиставило PC закритим платформам, які теж завжди існуватимуть, бо дають можливість обмежити піратство та звести до мінімума необхідність технічних навиків. Інша справа в тому, що Steam — теж закрита платформа, але існує вона в межах PC і використовує його переваги — моди, патчі, інді-ігри, які можуть існувати тут без жорстких приставочних обмежень. Якщо продовжити мій надто позитивний та ідеалістичний погляд в майбутнє, то можна уявити, що Steam на Linux може існувати паралельно із PlayStation Store на Linux та Xbox Store на Linux :)

AntiQue | 4 роки тому | #

А де ж тоді конкуренція, панове?

Без неї далеко не заїдем.

Тому, думаю, ніякої революції ніколи не станеться, а якщо станеться, то не за горами тоталітарне майбутнє з єдиною інформаційною системою, підконтрольною одній організації. Фантастика.

Хоча звичайно, було б зручніше мати все, одразу і в одному місці, саме цього не вистачає іграм , щоб зрівнятися за впливом з книгами та фільмами.

Nazzer | 4 роки тому | #

Конкуренція чого? Конкуренція між виробниками ігор нікуди не дінеться (навпаки, меншим розробникам це лише опоможе), конкуренція між виробниками заліза, аналогічно. А що до операційних систем - то Віндовс 8 якраз і не сприяє цій самій конкуренції та намагається загнати всіх у вже занадто вузькі рамки, хоча до цього Майк і так був безперечним лідером. Якщо Лінукс набере хоч трохи більше ваги за сприяння Вейлв усім буде тільки на руку. Ера Майкрософт і так триває вже дуже довго, хоча найближчим часом всеодно не вірю ні у які рокові перемоги над масовою і звичною Відновс.

AntiQue | 4 роки тому | #

Виходить в даному випадку ситуація з РІЗНИМИ операційними системами може подібною до такої ж з консолями. Коли у тебе, наприклад, є ПК, але щоб пограти в якусь гру маєш купувати нову приставку. Теж саме з операційними системами.

А тоді ж виникає запитання, навіщо і для чого така псевдореволюція. Вам не здається, що це не принесе абсолютно нічого нового в ігрову індустрію?

andrii | 4 роки тому | #

Це принесе більше свободи і більше розмаїття ігор. Ігри оцінюватиме публіка, а не працівники компаній. Зраз щоб пограти гру на PC, треба купувати Windows. Якщо ж ігри будуть під Linux, купувати операціну систему не буде потрібно, а більшість ігрових рушіїв просто забезпечать запуск і на Windows і на Linux без жодних проблем для користувачів та розробників.

andrii | 4 роки тому | #

Так, є ризик, що Steam стане (чи вже став) монополістом по росповсюдженню ігор на PC. Але він нікому не заважає робити те саме кращим чином. В тому й суть, що коли EA зробив свій Origin, Valve сказав, «Молодці, можливо тепер нам буде з ким конкурувати».

А платформа PC нікому не належить, її не контролює жодна організація. ОС Linux також. Valve штовхає індустрію в сторону відкритості та розмаїття. Якщо в майбутньому в кожному домі стоятиме PC з можливістю підключення до телевізора, то кожен зможе зробити гру для нього (в обхід Steam і будь-якого контролю). А от щоб зробити гру для приставки, треба пройти сертифікацію в Sony чи Microsoft.

AntiQue | 4 роки тому | #

Мені здається, Оріджин ніколи не буде конкурувати зі Стімом, адже останній був першовідкривачем в цій галузі, його похитне тільки зупинка в "розвитку", а люди все-одно будуть сидіти там, де сиділи весь ігровий час.

Вже тепер ніхто не хоче переходити кудись деінде, якщо у них в бібліотеці Стіму сотня ігор.

А на рахунок сертифікації… я думаю ніхто ніколи не відмовиться від якісного продукту, надаючи перевагу неякісній інді альтернативі.

andrii | 4 роки тому | #

На Оріджині вже давно повно народу зареєструвалось, бо деякі ігри від EA продаються виключно там, або з якимись бонусами, або з'являються там раніше. Так що у Оріджина вже досить велика аудиторія.

Від якісного продукту гравці не відмовляться, але той самий MineCraft продається величезними тиражами без жодного Стіма і Оріджина, своїми силами, а значить інді мають шанси, а гравці деколи таки надають перевагу неякісній інді альтернативі.

А якщо комп'ютери будуть більш поширеними ніж зараз (а вони таки будуть завдяки Valve), то шанси інді розробників отримати велику аудиторію лише зростатимуть.

Ekleziast | 4 роки тому | #

Консольна лихоманка, яка панує серед розробників останні пару років, насправді дала свої плюси: скажімо, швидкість зростання технічних вимог до ігор трошки пригальмувала. В 2002-2009 роках, пам'ятаю, було так, що хоч кожні півроку новий комп купуй - бо старе уже нічого не тягне (і це при тому, як небагато тоді ігор виходило відносно нинішньої кількості). Але загалом я не люблю консолі і згоден з автором: ПК - це крутий універсальний інструмент, а консоль - це просто забавка. Особисто мені накладно купувати окремо консоль, щоби у щось пограти. І вапщє: пагані усі розробники, які роблять хороші ігри, які виходять лише на консолях!