Браян Фарго: «Без корпоративного втручання ми даємо жару»

Браян Фарго: «Без корпоративного втручання ми даємо жару»

 / 24 серпня 2012 / Джерело: gamesindustry.biz /  ,

Браян Фарго (Brian Fargo) з InXile використав свою промову на цьогорічній конференції Unite, щоб висловити своє задоволення творчою автономією проекту Wasteland 2 у найвідвертіший спосіб.

«Ми вже працюємо над Wasteland 2 близько 100 днів, без всяких втручань від різного роду корпоративних наглядачів,» — сказав він. «Ми списали сотні сторінок по дизайну, підготували першу музику, в нас є перший робочий інтерфейс гри і ми зробили перші скріншоти.»

«Я веду до того, що без стороннього втручання в нашу роботу ми даємо жару.»

Фарго висловив думку, що індустрія «зробила повний оберт» з того часу, як він почав свою кар'єру 30 років тому; вона віддаляється від приставочної моделі, яка переважала з кінця дев'яностих і повертається до «команд з двох-трьох людей», що черпають силу в нових платформах, нових методах дистрибуції, потужних інструментах на зразок Unity та крауд-фандингу.

InXile зібрали понад три мільйони доларів для свого довго виношуваного проекту Wasteland 2 за допомогою Kickstarter. Разом з проектом Double Fine Adventure успіх InXile спричинив хвилю ентузіазму розробки ігор за цією моделлю, але Фарго вірить, що підключення широкого загалу до проекту має значно ширше застосування чим просто його фінансування.

«Я дещо запізнився в цьому плані, але ми використаємо цю можливість на повну. Люди питають чому ми вибрали Unity. Хоча він має багато технічних переваг, насправді ж, для мене вирішальним моментом був їх магазин, комунікація та система поширення знань. Це справжня сила Unity, а не технічні аспекти. Натовп — непереможний.»

Поточна версія Wasteland 2 використовує 49 різних наборів з магазину Unity і Фарго розраховує збільшити цю цифру до 500 у фінальній грі. Цей обмін досвідом дозволив InXile значно прискорити розробку та оптимально задіяти бюджет.

Завдяки таким системам як Kickstarter та Unity все більше розробників зможуть забезпечити власну фінансову стабільність не жертвуючи при цьому творчим контролем — ще 5 років тому таке можна було побачити вкрай рідко. Така комбінація факторів, за словами Фарго, сприяє створенню кращих продуктів у цій індустрії, навіть у комерційному секторі.

«Корпорації, на відміну від людей, не мають мистецької цілісності. Така цілісність впливає на розробку та на фінальний продукт… В цих організаціях є працівники, наділені такою цілісністю, але вони не мають влади щось міняти.

Найкращі творчі проекти надходять від творчих людей, що мають владу чи фінансування і можуть контролювати власну долю… Ці сміливі та далекоглядні люди можуть бути і в організаціях: Rockstar не досягнув би такого рівня якості, якби Сем Хаузер (Sam Houser) не тримав би все в залізних рукавицях. Він не корпорація, він — людина.»

Фарго підкріпив свою тезу перерахувавши декілька інших прикладів людей та компаній, які або мають повний контроль над розробкою, або фінансову незалежність і вільний час для досягнення власних цілей: Шигеру Міямото (Shigeru Miyamoto), Ю Сузукі (Yu Suzuki), Хідео Коджіма (Hideo Kojima), Кен Левін (Ken Levine), Valve, Blizzard, Epic Games.

«Вони можуть дистанціювати себе від цього безглуздя,» — каже Фарго.

В незалежному секторі, розробники на зразок Джонатана Блоу (Jonathan Blow) та Едмунда МакМіллена (Edmund McMillen) показали чого може досягти автономна творчість, а Kickstarter дав таким людям засіб зв'язку з прихильниками та можливість отримати від них фінансування найпростішим можливим чином.

Фарго також відмітив філантропічну природу успішних розробників вказуючи, що найбільші пожертви на Wasteland 2 на Kickstarter'і надійшли від інших незалежних розробників.

«Погляньте на Нотча. Він вкладає сотні тисяч доларів у проекти на Kickstarter. Видавці так не чинять. Коли в нас щось виходить, ми намагаємось допомагати одне одному. Чим більше розробників буде контролювати своє майбутнє завдяки власній інтелектуальній власності (чи в інший спосіб), тим рівномірніше будуть розподілені кошти у нашій галузі.»

«Хороші речі завжди з'являються таким чином. Нікому з нас не йде на користь, що стільки грошей зосереджено в руках кількох видавців.»

Після успіху InXile на ниві народного фінансування Фарго започаткував ініціативу Kicking It Forward: її учасники жертвуватимуть 5 відсотків свого прибутку з завершених проектів назад в екосистему Kickstarter. Поки що 100 проектів підтримали ідею.

«Якщо до нас приєднається хоча б один проект на зразок Minecraft, це принесе 2-3 мільйони назад в систему і таким чином допоможе знайти наступний успішний проект.»

Примітка: цей матеріал є дослівним чи частковим перекладом іншомовної статті. Оригінал читайте на gamesindustry.biz.
Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!

eGeek | 5 років тому | #

Цікаво буде глянути на Wasteland 2 =)

А Браян Фарго по останніх його інтерв'ю та промовах виглядає як дуже життєрадісна та фанатична людина, яка по-справжньому любить свою справу і вірить в краще. Аж дивно.

Nazzer | 5 років тому | #

От дивлюсь на це все і стає так, досить оптимістично, з одного боку. Хоча поки притримаю свій оптимізм до того часу, як вийде у світ перший проект котрий був запущений через Кікстартер. Загалом фінансування через не байдужих та розмови про перерозподіл сил у індустрії попахують зміною багатьох звичних правил.

Зараз Кікстартер нахапався достатньо проектів, навряд усі вийдуть просто блискучими. Дебют першої їх партії позначить багато що, - наскільки надалі довірятимуть вкладники, наскільки активно вкладатимуть гроші, який процент корисної дії у цієї системи взагалі, наскільки вона себе виправдовує. Абзац де згадується Нотч – це ж взагалі погляд в сторону революції у системі бізнесу, точніше значний підрив деяких її принципів, принаймні посили до цього є. Чи буде це революція чи Кікстартер просто дещо скорегує сектор і поведінку комерційного розробника та великих компаній – усе це ми побачимо з ви літом із гнізда перших пташенят Кікстартера. В очікуванні дива.

Завжди «дякую» за підбір цікавої і дійсно важливої інформації Діжі.

andrii | 5 років тому | #

Скорше всього великої революції не буде, але певний перехил в сторону інді вже точно відбувся і буде продовжуватись завдяки Steam, Unity та Kickstarter. Першими іграми з Кікстартера стануть Double Fine Adventure (Double Fine ще ні разу не випускав нічого поганого) та Wasteland 2 (Браян Фарго виношував її 20 років і зібрав назад стару команду Fallout). Потім будуть The Banner Saga, Takedown, які теж виглядають досить позитивно. Одним словом, я вірю, що умови ставатимуть все кращими для незалежних розробників. Можливо, частина ігор вийдуть не найкращими, але це не повинно зупинити зростання інді сектора.

Те, що інді розробники допомагають одне одному грошима й іншими ресурсами теж дуже круто. Слухав вчора дуже цікаве інтерв'ю з Едмундом МакМіленом, він каже, що допомагав при розробці Braid, Fez та Witness (наступна гра розробника Braid). Розробники сильно підтримують одне одного, що дуже круто.

А на Double Fine Adventure та Wasteland 2 я сам дуже чекаю і слідкую за їх розробкою. Дуже цікаво.