24 поради інді-розробникам від Едмунда МакМіллена

24 поради інді-розробникам від Едмунда МакМіллена

 / 30 липня 2012 / Джерело: gamasutra.com /  , , ,

Ще в далекому 2009, до виходу таких хітів як Super Meat Boy та The Binding of Isaac, їх творець, Едмунд МакМіллен (Edmund McMillen), відомий тоді за своїми попередніми міні-іграми, написав статтю із порадами для всіх бажаючих займатись мистецтвом розробки ігор. Ці поради не втратили актуальності дотепер, тож пропонуємо вам їх переклад.

Одним і найчастіших питань, які мені ставлять в інтерв'ю є: «Чи можете ви дати якусь пораду незалежним розробникам новачкам чи розробникам взагалі?» Що ж, на цей раз я відповім: я склав цілий список з порад та застережень.

Тільки врахуйте, що я не ідеальний і з часом цей список може мінятись. Але зі свого теперішнього досвіду розробки інді-ігор у якості основної роботи протягом останніх 10 років я вважаю ці поради вирішальними для всіх інді розробників, та й усіх інших митців, раз на те пішло.

Врахуйте також, що під „дизайнерами“ та „митцями“ я маю на увазі й програмістів. Усі аспекти мистецтва зберігають баланс технічності та творчості; те, що програмування прийнято вважати технічною роботою не означає, що у ньому відсутня творчість.

Творчість проявляється в завершеній роботі, а не в її специфіці. Тінь та світло є необхідними технічними аспектами ілюстрації, але без творчості картина є нічим іншим як фотокопією об'єкта, позбавленою будь-якого особистого вкладу чи осмислення.

Цей список призначений для творчого розробника, котрий прагне до незалежності. Тут нема порад як монетизувати вашу гру на Flash чи примножити фінанси завдяки копіюванню модних тенденцій та видоїти в користувачів гроші. Цей список призначений для митців, якими керує жага творчої свободи або ж тих, хто „просто хоче створити щось круте, що сподобається іншим“.

Тим не менше, ось список. Візьмість те, що вам подобається і відкиньте зайве:

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/1.jpg
1. Будьте чесними.

Коли я кажу „будьте чесними“, я маю на увазі, творіть від душі. Не нав'язуйте власний вплив та не піддавайтесь чужому у своїй роботі. Ставтесь до гравця, як ставились би до себе. Чесність неймовірно важлива у мистецтві.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/2.jpg
2. Усвідомте, що творите мистецтво.

Розробники ігор є митцями і мають переваги над не-творчими професіями; подумайте над цими перевагами та використовуйте їх. Вашою метою не повинна бути купа грошей. Якби так було, ви б пішли в економічний інститут чи стали лікарем. Це творча праця і до неї в першу чергу треба ставитись як до творчої. Мистецтво фінансується лише згодом. Це, мабуть, одна із найбільших переваг інді-розробника.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/3.jpg
3. Розробляйте від душі.

Пишіть / творіть на цікаві вам теми. Вкладіть душу в свою роботу і покажіть світу хто ви. Що ви любите? Що ви ненавидите? Чому? Всі відомі режисери додають в свої роботи щось особисте, що розповідає іншим про них. Ці теми обов'язково достукаються до вашої публіки, дадуть їй зрозуміти вас.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/4.jpg
4. Йдіть на великий ризик.

Хай ваша робота буде по вінця забита іноваціями. Хай все від геймплею до зовнішнього вигляду вашої гри буде незвичним. Розширюйте ваші внутрішні рамки, пробуйте нові жанри, механіки та естетику. Експерименти та ризик — ключові елементи творчого росту. Не бійтесь помилятись; ви не багато втратите від помилок, вони лише дадуть вам новий досвід.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/5.jpg
5. Не хапайте того, що не донесете.

Якщо ви початківець — починайте з малого, а потім ще з меншого. Якщо візьметесь за щось велике, ви не доведете це до кінця, а якщо й доведете, то скорше всього виснажитесь і ніколи не візьметесь за подібне. Режисер ніколи не починає свою кар'єру з блокбастера. Однією з найбільших помилок є дозволити амбіціям завести вас на шлях, яким ви не готові йти. Пригальмуйте, не спішіть і починайте з простого. Створення прототипу є важливим для розробників у будь-якій галузі.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/6.jpg
6. Практикуйтесь (робіть багато маленьких ігор).

Реалізовуйте дрібні ідеї швидко; продовжуйте роботу з більш вдалими. Якщо взяти будь-яку успішну чи „повністю завершену“ гру інді сцени, ви побачите, що вона почала з простого прототипу. Якщо ви придумали хорошу ідею, спростіть її. Відкиньте все зайве, залишіть основу; цей елемент стане клеєм вашої роботи. Чим міцніший клей, тим більше ви зможете додати. З другого боку, якщо клей не тримає — рухайтесь далі. Не гайте час намагаючись поремонтувати щось, що не запрацює. Якщо цей елемент не цікавий у своїй примітивній формі, він не стане цікавим і в завершеній.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/7.jpg
7. Робіть ігри, які ВИ хочете робити.

Вкладайте те, що важливе для вас. Якщо ви не знаєте, то відкладіть роботу і розберіться чого ви хочете. Я виявив, що найкращими моїми іграми є ті, які я зробив швидко і з ентузіазмом. А найгіршими були ті, до яких я втратив інтерес, але заставив себе їх закінчити. Якщо справи йдуть кисло і ви відчуваєте, що втрачаєте інтерес до проекту, спробуйте подивитись на нього під іншим кутом. Зміна погляду чи перебудова існуючої механіки можуть сильно домогти при втраті мотивації.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/8.jpg
8. Виділяйтесь.

Не робіть те, що виглядає і працює точно як інший, існуючий проект. Коли люди бачать щось нове, вони пробачають помилки в дизайні і в результаті ваша робота отримає більше уваги. Це ніби очевидно, але більшість розробників цього чомусь не розуміють. Якщо ви бачите модну тенденцію в естетиці чи ігрових механіках: НЕ ПОВТОРЯЙТЕ ЇЇ. Уникайте тенденцій; творіть інновації, розширяйте горизонти. Перестаньте робити ігри про ніндзя і зомбі, а якщо робите шутер — не вибирайте месцем подій космос. Серйозно.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/9.jpg
9. Мисліть критично.

99% процесу розробки це критичне мислення. Спробуйте знайти діри у своєму дизайні: якщо не можете їх заповнити, займіться чимось іншим. Перед початком роботи у вас повинно бути хороше уявлення про те, як цей проект може провалитись. Подумайте, якими елементами гри можливо зловживати і що може у майбутньому обернутись проти вас. Відстороніться від свого проекту. Оцініть його так, як оцінювали б чужу роботу. Якщо б його робили не ви, які сильні та слабкі сторони ви б у ньому виділили?

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/10.jpg
10. Грайте в ігри.

Ви не зможете нічому навчитись, якщо не будете грати в те, що зараз є на ринку. Навіть, якщо вони погані, ігри що добре продаються в мейнстрімі роблять це з певних причин: розберіться чому. Якщо в них не грати, то ви не дізнаєтесь, що НЕ робити у своїх іграх.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/11.jpg
11. Аналізуйте існуючі формули.

Всі ігрові „жанри“ є формулами. Дизайн рівнів, способи навчання, структури стрибків: все це працює по формулах. Розберіть ці формули на складові та виясніть як вони працюють. Грайте у велику кількість ігор: виясніть, що вам у них подобається, зрозумійте чому, а потім зробіть власний дизайн. Вміти деконструювати ігрові формули є настільки ж важливим як вміти їх конструювати. У більшості випадків ви більше зрозумієте при деконструкції. У вас у роспорядженні прямо зараз є тисячі існуючих формул.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/12.jpg
12. Виростіть.

Є шанси, що ви вже давно не довбана дитина, тож якщо вам хочеться зробити більш дорослу гру, так і робіть. Коли ви інді-розробник, вам не треба ні перед ким відчитуватись, тому припиніть робити ігри так, ніби їх буде оцінювати комісія ESRB. Я не кажу, що всі мають робити порно ігри, але чому більшість ігор грунтуються на дитячій тематиці? Люди не тупі: перестаньте до них ставитись як до тупих. Говоріть із гравцями як ви говорите зі своїми друзями, розробляйте для себе і не цензуруйте свої ідеї.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/13.jpg
13. Виходьте з дому.

Світ поза вашою кімнатою важливий. Він також може сильно надихати. Вирушайте на пригоди, повертайтесь і зробіть про це гру. Так робив Міямото. Я вважаю, що натхнення не приходить без життя. З життя черпають всі митці; як можна черпати із того, чого у вас немає? Ми всі хочем досягнути успіху, а більшість із нас любить повністю віддаватись роботі, але важливо зберігати баланс. Підіть займіться чимось, що не пов'язане з іграми та комп'ютерами. Не застоюйтесь.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/14.jpg
14. Зберігайте баланс.

Багато розробників схильні до депресії та інших психічних розладів. Дбайте про свій мозок і, що важливіше, про себе.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/15.jpg
15. Залишайтесь ногами на землі.

Якими б чудовими ви собі не здавались, завжди буде хтось кращий. Залишайтесь скромними і усвідомте свою недосконалість. Его розробника може запросто створити бар'єри на шляху його зростанню заставивши його відмовитись визнавати свою неправоту. Якщо ви вважаєте, що вам вже нема чому вчитись — вам більше нема чого робити в індустрії. Будьте з собою чесними, усвідомте свої слабкі сторони та недоліки і прийміть, що, можливо, ви не праві.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/16.jpg
16. Будьте відкритими до коментарів.

Якщо люди кажуть, що вашій грі чогось бракує, а ви вважаєте її ідеальною — скорше за все ви не праві. Важко приймати критику, особливо конструктивну. Розлабтесь, бутьте скромнішими, пам'ятайте, що ви не настільки круті як вам здається. Якщо гравці погоджуються, що є недолік — вам краще відсторонитись і переосмислити свою роботу. Але не робіть помилки — не робіть так, як вам кажуть. Якщо їм щось не подобається, розберіться чому. Якщо людям не подобаєтья керування, це може означати сотню різних причин: від того, як об'єкти рухаються у грі до використаних у ній кнопок. Відповідаючи на коментарі, задавайте точні запитання і намагайтесь докопатись до причини. Не намагайтесь поремонтувати гру просто вирізаючи проблему із неї.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/17.jpg
17. Працюйте з іншими.

Люди хороші. Деякі з них хороші в тому, в чому погані ви. Розробка гри займає весь ваш мозок; ймовірно, знань чи вмінь у якійсь із областей вам не вистачатиме. Знайдіть когось, хто заповнить цю нестачу. За моїм досвідом, динаміка інь-янь утворюється між людьми з технічним та творчим мисленням. Я знайшов у ній ідеальний союз ідей та методів. Не стверджую, що це підійде всім. Але вважаю важливим працювати як мінімум з однією людиною. Інді-розробник запросто може стати відлюдником, а присутність людини, що може оцінити ваші ідеї може бути одним із факторів, який не дасть вам перетворитись на затворника, що приймає ванни з відбілювачем.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/18.jpg
18. Будьте на зв'язку.

Спілкуйтесь з іншими розробниками, фанатами та медіа про вашу роботу. Так ви зможете зрозуміти як вашу роботу оцінюють, а може навіть знайти друзів. Не соромтесь говорити з іншими про свою роботу. Люди часто помилково вважають, що іншим не цікаво говорити про творчість. Їм цікаво. Про вас люблять писати статті, фанати хочуть знати про ваш проект, розробники хочуть поділитись ідеями та досвідом з вами. Спілкуйтесь!

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/19.jpg
19. Отримуйте від роботи задоволення.

Якщо ви не отримуєте задоволення від того, що створюєте, як його можуть отримати інші? Діліться з іншими своїм захопленням відносно вашої гри і розповідайте про себе. Якщо ваша робота вас не тішить, для чого ви її робите? Якщо ви не раді вашій роботі, припиняйте її робити. Неможливо створити правильну мотивацію, якщо вам не подобається власна робота; не бійтесь що ваше захоплення вильється у пресу. Коли ви інді, ви створюєте власні правила; і якщо ваші ж правила вам не подобаються, переосмисліть їх.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/20.jpg
20. Вступайте в спільноти.

Спільноти інді-розробників зараз вкрай популярні: приєднуйтесь. Не треба навіть нічого постити — читаючи їх ви зрозумієте що варто, а що не варто робити на початку розробки гри, а також це дасть можливість зрозуміти основи розробки.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/21.jpg
21. Розберіться трошки у бізнесі.

Бізнес — лайно, але важливо хоча б трошки в ньому розібратись, щоб бачити чи вас часом не найобують. Цей пункт тісно пов'язаний зі зв'язком: питайте в однодумців про бізнес-ситуації, в яких вони побували. Розберіться що по чому, відсотки вартості, цифри продажу і виясніть де краще продавати свої речі. Якщо не знаєш як все працює, легко попастить на гачок здавалось би чудової угоди з видавцем; настільки ж легко бути повністю обдуреним та втратити право на продукт власної інтелектуальної праці в процесі.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/22.jpg
22. Не переживайте через бідність.

Інді-розробники — голодні митці. Будьте обережними та скромними. Повторюю, ваша основна мета не у фінансовому збагаченні, а якщо так, то ви, скорше за все, потерпите поразку. Інді-розробники рідко є прибутковими. Якщо для вас гроші важливіше за якісно зроблену роботу — це не ваша галузь.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/23.jpg
23. Спробуйте заробити.

Продавати вашу роботу, знаходити спонсорів, вставляти банери чи просити користувачів пожертвувати гроші — це способи заробітку з вашої роботи. Вам потрібно якось їсти, спробуйте заробити.

Image: http://www.gamasutra.com/images/mcm/24.jpg
24. Отримуйте задоволення.

Якщо вам не весело — зупиніться. Ми один раз живемо, немає причин робити щось, що не приносить вам щастя.

Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!

CaptainIndie | 5 років тому | #

Хороша стаття! Дійсно корисні і хороші поради! Шкода тільки, що я не можу перебороти лінь і спробувати хоча б якусь гру зробити.

(доречі картинки якось не правильно відображало поки сторінку не перезавантажив. раджу виправити)

andrii | 5 років тому | #

Виправив на швидку руку.

eGeek | 5 років тому | #

Якби я був розробником, ці поради мені може і допомогли б.

Але я не розробник і бачу в цій статті тільки смішну фотку.

eGeek | 5 років тому | #

І з картинками щось незрозуміле.

sn1p3r | 5 років тому | #

Жирна стаття. Сподіваюсь, українські ігророби нею скористаються.