Гейб Ньювел про майбутнє ігор та Windows 8

Гейб Ньювел про майбутнє ігор та Windows 8

 / 26 липня 2012 / Джерело: allthingsd.com / 

Гейб Ньювел (Gabe Newell) — співзасновник та директор Valve, компанії, що займається розробкою та цифровою дистрибуцією ігор — виступив минулого вечора на щорічній конференції Casual Connect у Сієтлі.

Попри те, що Ньювел провів 13 років у Microsoft розробляючи Windows, він в основному відомий лише в межах ігрової індустрії. Проте збудована ним у місті Белв'ю компанія заслуговує на увагу значно ширшої аудиторії.

Valve — не тільки розробник мегахітових ігор на зразок Portal 2. Компанія також володіє та керує сервісом Steam, який є найбільшою споживацько-орієнтованою платформою цифрової дистрибуції ігор. За деякими оцінками її вартість складає 3 мільярди доларів.

Вчора, на події, спонсорованій Covert & Co., Google Ventures та Perkins Coie, Ньювел обсудив декілька із своїх найбільш химерних та потаємних проектів спілкуючись на сцені із Едом Фрайзом (Ed Fries), колишнім віце-президентом ігрового видавництва Microsoft.

Ньювел, відомий тим, що має стіл на колесах, щоб швидко переміщатись між улюбленими проектами в межах компанії, мав деякі труднощі з висловлюванням своїх прогнозів на рахунок того, як впливає на індустрію прямування Microsoft та Apple в сторону закритих екосистем. В один момент він навіть пожалівся на свої погані презентаційні здібності, пояснюючи це тим, що Valve не публічна компанія.

Ось цитати із розмови, що відбувалась у переповненому та шумному приміщенні з занадто слабкими гучномовцями.

Про майбутнє цифрової дистрибуції ігор

«Все що ми робимо зараз не буде важливим в майбутньому. Ми збираємось сплести докупи платформу для сприяння продуктивності, що звучить досить дивно, але те, в чому ми зацікавлені, це система, в якій дії одних людей приносять користь іншим і впливати на їх гру. З цієї причини ми й найняли економіста.»

«Ми вважаємо, що майбутнє сильно відрізнятиметься від наших попередніх успіхів. Коли ви гратимете у гру, ви намагатиметесь придумати спосіб принести користь іншим гравцям, тож межа між гравцями та творцями розмиється. В Канзасі є хлопець, який заробляє $150000 в рік на віртуальних капелюхах. Але це тільки початок.»

«Через це ми підтримуємо спілкування з Adobe; ми запропонували їм розповсюджувати Photoshop за моделлю free-to-play гри, а вони відповіли — „Не знаєм, що ви маєте на увазі, але звучить досить погано“. Тоді ми кажем, — „Ні, ні, ні. Ми вважаєм, що це принесе більшу користь вашим користувачам, а ви створите ринок для їх товарів, який охопить весь світ“. Але в такому швидко не переконаєш.»

«Йдеться не про ігри. Йдеться про товари та послуги у цифровому світі.»

Про відкриті та закриті платформи

«Щоб відбувались інновації, повинні виконуватись деякі умови, які не виконуються в закритих системах. Valve не існував би зараз, якби не PC. Id Software, Epic, Zynga, Facebook чи Google теж не могли б існувати на закритій платформі. Є сильна спокуса закрити платформу, оскільки таким чином можна обмежети доступ конкурентів до неї. Навіть власники відкритих системам, як Microsoft, позитивно дивляться на те, щоб заставити Netflix платити їм орендну плату за свою присутність в Інтернеті.»

«Ми досягли успіху не таким чином і ми не вважаємо, що за цим майбутнє. Ми скористались платформою і отримали вигоду від всього, що потрапило на PC та в Інтернет, отже треба прослідкувати, щоб відкриті платформи існували і надалі.»

Про зацікавлення Valve Linux'ом

«Сильним стримуючим фактором Linux є відсутність ігор. Я вважаю, що у своїх судженнях про платформи люди сильно недооцінюють вплив ігор на вибір споживачем операційної системи. Тому ми продовжимо працювати над розробкою під Linux. Ми хочемо зробити якомога простішим процес запуску на Linux двох з половиною тисяч ігор, присутніх на Steam. Це страхувальна стратегія. Я вважаю Windows 8 катастрофою для всіх, хто має справу з PC. Я думаю, ми втратимо частину ведучих виробників PC та обладнання, які покинуть ринок. Думаю, багато хто провалиться за межу прибутковості. Тому, якщо я правий, було б непогано перестрахуватись від такого випадку.»

Про еволюцію тач-інтерфейсів

«Я думаю, що тач це тимчасово. Миша з клавіатурою залишались 25 років, але тач, я вважаю, проіснує років 10. Те, що прийде потім залишиться на дуже довгий період, більший за 25 років.

Пост-тач, в залежності від того, наскільки ви хочете вдаватись в наукову фантастику, буде зв'язкою кількох різних технологій. Двома проблемами є ввід та вивід. Мені не доводилось робити презентації на цю тему, оскільки я не з публічної компанії, тому в мене немає кольорових слайдів.

Існують різноманітні, шалені спекуляції. Один з інженерів… добре, це надто хитромудро і через багато років ви можете з цього посміятись, але виявляється, що язик є однією з найкращих, керованих мозком, механічних систем. Він розробив пристрій для вводу язиком. Але буде досить дивно, якщо хтось поряд з вами почне говорити „арглерглагр“,» — сміх в залі.

«Не думаю, що пристрої вводу язиком чекає світле майбутнє, але вважаю, що в майбутньому будуть браслети для рук і будуть різні способи вводу руками, оскільки руки можуть бути виражати неймовірно багато. Подивість ня руки гітариста чи піаніста — очевидно, що ми не використовуємо всі можливості передачі даних руками. Тач… це добре, що він мобільний, але він ніякий в плані швидкості вводу.»

Про натільний комп'ютер

«Я можу зайти в офіс Майка Абраша (Mike Abrash) і приміряти систему вартістю $70000, яку ми збудували; і коли я дивлюсь довкола, за допомогою написаних ними програм інформація накладається на реальні об'єкти в кімнаті незалежно від того як я рухаю головою чи очима. Від очей насправді особливо багато клопоту. Але питання вводу залишається відкритим: як керувати системою, якщо у вас порожні руки?»

Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!

eGeek | 5 років тому | #

Якось сумбурно, але стаття цікава. Досі чув тільки позитивне про віндовс 8, а тепер засумнівався.

andrii | 5 років тому | #

Оригінал статті настільки ж сумбурний. Я при перекладі трошки уточнював і додавав з іншого інтерв'ю з тої ж події, щоб зрозуміліше було.

andrii | 5 років тому | #

Крім всього цього Valve також заохочує всіх розробників, які публікуються на Steam випустити Linux-версії своїх ігор. Схоже, що коли Steam вийде під Linux, там вже буде досить багато ігор :)

sn1p3r | 5 років тому | #

А під натільними комп'ютерами маються на увазі окуляри типу Google Glass і тд? Чекаю не дочекаюсь коли такі системи почнуть витісняти смартфони!

spaceman | 5 років тому | #

Віндовс 8 дійсно стрьомно виглядає. Гейб молодець!