Watch Dogs — попередній огляд

Watch Dogs — попередній огляд

 / 12 липня 2012 / Джерело: guardian.co.uk /  , , ,

Вас теж цікавить кіберпанковий футуристичний екшн Watch Dogs від Ubisoft? Тоді ми пропонуємо вам переклад великої та цікавої статті про цю гру з журналу The Guardian.

Приватність залишилась в минулому. Усім це відомо. Від соціальних мереж, які колекціонують наші особисті дані до взламаних ігрових сервісів, що відкривають зловмисникам номери наших кредиток — все, що ми робимо в мережі потенційно доступне будь-кому. Ми більше не особистості, ми інформаційні кластери обширної органічної системи.

Саме така філософія лежить в основі Watch Dogs, пригодинцького екшну про недалеке майбутнє, який викликав найбільшу хвилю обговорень на цьогорічній виставці E3.

Дія цієї гри, що два роки розроблялась у повному секреті підрозділом Ubisoft у Монреалі, відбувається у альтернативному Чикаго 2013 року, у якому всі міські системи, включно з транспортом, електропостачанням та комунікаціями, контролюються однією комп'ютерною системою. Цей гіганський мейнфрейм керується не урядом, а групою корпорацій, що використовують її для збору даних жителів міста.

Ми бачимо цей світ інформаційного свавілля очима Ейдена Пірса, таємничої жертви системи, якому вдалось взламати центральний комп'ютер та отримати владу над всіма аспектами інфраструктури міста. Настав час помсти.

«Його називають божевільним мстителем. Я б сказав, що це досить точно,» — каже творчий директор гри Джонатан Морін (Jonathan Morin). «Він точно не супергерой в плащі та масці. Він звичайний, правдоподібний персонаж — є різні відтінки сірого. В нього своя мотивація, він керується насиллям.

В минулому через нього постраждали люди, він помішався на захисті та прихованому спостереженні — ось чому гра назвиається Watch Dogs (сторожові пси). З часом ви бачите, що попри те, що він намагався захистити своїх близьких, він вкотре потерпів поразку. Тепер він піде на все, щоб вибити з системи правду та перемогти корупцію.»

«Піде на все», в даному випадку означає, що він використовуватиме інфраструктуру міста як власну зброю. В одній із ранніх місій, показаній на E3, мішенью Пірса стає Джозеф ДеМарко, багатий бізнесмен та меценат, що збирається відкрити модну галерею у місті. Пірсу вдається потрапити всередину взламавши телефонну мережу в момент, коли охоронець намагається зробити дзвінок і як тільки він відходить щоб зловити кращий сигнал Пірс прослизає всередину.

Смартфон Пірса завжди знаходиться у гравця під рукою, шо дає йому доступ до інформаційних точок на карті та особистих даних на будь-якого персонажа гри. Для прикладу, потрапивши в галерею, Пірс виділяє працівницю ДеМарко, підслуховує її телефонну розмову і дізнається коли мільйонер-філантроп прибуде на місце.

З цього моменту вашою метою стає знищити ДеМарко, але судячи по всьому, це можна зробити десятком різних способів. У демонстрації головний сценарист Кевін Шорт (Kevin Short) виводить Пірса на вулицю, де взламує мережу світлофорів, що приводить до дорожньої аварії та зупиняє машину ДеМарко.

Після короткої перестрілки бізнесмена вбито. Демонстрація завершується тим, що Пірс у краденій машині утікає від поліції — під'їзджаючи до розвідного моста він взламує систему керування ним і піднімає міст. Перестрибнувши через проміжок між рухомими платформами він залишає поліцейські машини за спиною.

Певною мірою вищенаписане схоже на сцену з типового пригодницького екшна, але елемент хакінгу в грі є ключем до більш глибокого світу. Гравці можуть проникнути в смартфон будь-якого перешожого, дізнатись його медичні записи, історію працевлаштування, судимості і все це у вигляді випливаючих меню, що виринають довкола персонажа. Судячи по всьому, на цьому вмінні побудовані різноманітні побічні місії, в яких гравець вестиме власні розслідування на людних вулицях міста.

Image: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2012/06/Watch-Dogs.jpg

За словами Джонатана Моріна, це був ключовий момент для отримання зеленого світла від керівництва Ubisoft. «Ми розповідали їм про можливість втручання в чужі особисті дані,» — каже він. «Я виборов їхню прихильність історіями на зразок, ви на вулиці, йдете за чуваком, який виглядає нормально, можливо це ваш сусід, але ви влазите в його приватні дані та дізнаєтесь, що він педофіл. У вас в руках пістолет, що ви зробите? Якщо ви застрілите його, що про вас подумають? Ви схожі на ненормального, який стріляє в людей просто-так!

Це різкий приклад, я, звичайно, не маю на увазі, що всіх педофілів треба вбивати. А веду я до того, що коли вам відома правда про всіх людей, ситуація стає складнішою. І цей момент сам по собі зацікавив дирекцію Ubisoft. Машини, перестрілки та відкритий світ — все це Ubisoft вже вміє робити. Їх більше цікавило підґрунтя. Чесно кажучи, в мене не було простішої співбесіди.»

І це типовий Ubisoft — амбітний до зарозумілості. Кілька років тому творці Assassin's Creed зацікавили їх схожими обіцянками контролю на людних вулицях; цікаво буде побачити куди заведе орієнтація на міссії створені самим гравцем у їх новій грі. Що ми знаємо точно, так це те, що проникнення у особисті дані часто буде найрозумнішим рішенням місій.

«Якщо ви створюєте міську систему спостереження — що і відбувається у цій грі — можливо, ви б захотіли мати функцію пошуку конкретних типів людей,» — каже Морін. «Якщо я наглядаю за Банком Чикаго, я хотів би слідкувати за людьми, які у ньому працюють; можливо я б захотів встановити потаємні програми доступу на їх телефони.

Ось де стає у нагоді система профілювання — деколи ви можете побачити над перехожим позначку „працівник банку“, і ви можете знехтувати цією людиною, але насправді вона цінна. Якщо подумати над можливостями, все стає цікавішим. Ви можете використовувати таких людей, або ж, якщо ви знаєте, що з ними станеться щось погане, втрутитись у хід подій — перед вами повний спектр.»

Частиною цієї інфраструктури є система причин та наслідків. Гравець є діючою силою у цьому цілісному функціональному світі і тому ваші дії викликають хвилі наслідків.

«У більшості ігор, якщо ви натиснули кнопку та спричинили аварію, це винагороджується,» — каже Морін. «Для прикладу в Burnout — і це чудова гра — аварії це екшн, як у фільмах Майкла Бея. Але в нашій грі є інший аспект — щось, що іграм не дуже добре вдається.

Для нас після цього слідують запитання: що сталось із іншими причетними? Таким чином ми хочемо передати реалізм. В демонстрації ми створюєм аварію на дорозі, щоб зупинити ДеМарко, але в процесі помирають люди. Ваші дії створюватимуть вашу репутацію, люди судитимуть по вас за вашими вчинками.»

Неймовірна візуальна сторона Watch Dogs також привернула велику увагу на виставці. Продемонстрована місія відбувається в галасливому центрі міста — вулиці зповнені перехожими неймовірної деталізації. Дощ хляпає та розтікається по асфальту, пара здіймається з каналізаційних решіток — це як інтерактивний фільм Рідлі Скота.

Неймовірна деталізація та той факт, що гра була запущена на досить потужному комп'ютері заставили багатьох задуматись на тим, чи не розробляється ця гра для приставок нового покоління? І дійсно, одне із наших джерел стверджує, що Watch Dogs не вийде до 2015, хоча Ubisoft ще не розкрив рік релізу гри. Компанія каже, що їхні плани включають в себе PS3 та Xbox 360, але схоже, що на них запускатиметься урізана версія гри.

А ось і ще одна тема для обговорення. Watch Dogs вийде в комплекті з програмою для планшетів та смартфонів, яка дозволить гравцям отримувати довідкову інформацію про елементи гри, а також бачити карту Чикаго, на якій буде видно ваших друзів та їх ігрові кампанії. Більше того, таким способом у гру будуть включені нові міні-місії, доступні через мобільні пристрої, а також можливість змагатись з іншими гравцями.

Image: http://sarkmedia.moonfruit.com/communities/9/004/009/522/509/images/4572175632.jpg

Звучить (знову ж таки) шалено амбітно, і поки в нас мало реальної інформації, але це все дуже заманливо. І Джонатан Морін стверджує, що так виглядає дизайн гри із самого початку її розробки.

«Коли ми тільки почали обговорювати Watch Dogs, ми розмірковували, що вийде з цієї гри,» — каже він. «Я великий фанат мобільних ігор; в мене четверо дітей, тож часу на великі ігри в мене мало. Але мені завжди здавалось, що тут чогось бракує. Здавалось, що комбінація консольних та мобільних ігор зробить моє життя як геймера кращим. Це дасть мені можливість продовжити велику гру коли я в дорозі.

Йдеться про онлайн, про приховане спостереження — ми кажем, що Чикаго у ваших руках. З цим мобільним додатком — в буквальному значенні цих слів! Ми також вирішили, що він буде беззмістовним, якщо там буде тільки статистика, він повинен бути справжньою грою.

Відкривати різні речі та бачити ваших друзів у грі це цікаво, але тепер ви зможете в реальному часі позмагатись із ними незалежно від того, грають вони на Xbox чи PC. Це вже цікавіше! Ви можете взламати їх телефон у грі й побачити як вони вас перемагають, розкрити їх секрети та обіграти їх. Або ж ви можете викликати їх на прямий поєдинок. І тут все стає ще цікавішим…»

В цю мобільну гру вкладена доля іронії — в основному сюжеті гри йдеться про небезпеки витоку особистої інформації, в той час як це мобільне відгалуження гри дає вам доступ до даних про ваших друзів. По суті ви приймаєте участь у втіленні головної ідеї гри, а ваші друзі стають персонажами цього відгалуженого, але прив'язаного до основного, сюжету.

В цій грі є своя мораль. Коли я сказав це Джонатану, він розсміявся. «Так, саме це ми й намагаємось провернути: метафора онлайну в онлайні! У цій грі ми хочемо розглянути інтернет, його роль в нашому житті та його можливості таким чином, яким інші ігри цього ще не робили. Це й привело нас до взаємодії між платформами. Це відкриває нам двері до різноманітних божевільних можливостей.»

Від інтригуючої зав'язки і до визначної графіки та міжплатформного зв'язку — Watch Dogs може встановити нову планку у розробці ігор. Assassin's Creed у свій час понизив амбіції Джейда Реймона (Jade Raymond) та Патріса Десіле (Patrice Desilets), про які вони говорили на ранніх прес-конференціях, але, тим не менше, кінцевий результат вийшов неймовірно творчим — більшість сучасних видавців на подібне не здатні.

Якщо Watch Dogs оправдає надію, він відкриє нову еру для розповідної складової ігор, в якій по-справжньому відгалужені елементи доповнюють сюжетну лінію, а трансмедійна прив'язка розумним та цікавим чином розширює ігровий досвід за межі консолі та комп'ютера.

Але про це ще рано говорити й Морін відчуває як мою зацікавленість так і скептицизм. Чи оправдає гра ці високі сподівання? «Ubisoft намагаються створити нові типи вражень,» — каже він. «Вони завжди це роблять. Ви можете зауважити, що у них це не завжди виходить, але принаймні вони пропонують нам можливість спробувати.»

Примітка: цей матеріал є дослівним чи частковим перекладом іншомовної статті. Оригінал читайте на guardian.co.uk.
Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!

ben_s | 5 років тому | #

хороша стаття. заради таких статей я й сижу на цьому сайті :)

andrii | 5 років тому | #

Дякую. Постійно читаю іноземні сайти і шкодую, що українській аудиторії не дістануться самі соковиті статті. Тому й перекладаю.

sn1p3r | 5 років тому | #

Скептицизм дійсно оправданий, Assassin's Creed теж мав значно більше амбіцій чим втілив. Але вийшло всеодно а**єнно!

Я думаю ця гра таж вийде не ідеальною, але дуже і дуже крутою.

spaceman | 5 років тому | #

дуже зацікавила ця гра, шкода що вийде не скоро

eGeek | 5 років тому | #

Дуже цікаво, що ця гра може стати новим еталоном якості.

Я от все думаю, коли Valve нарешті випустить свій Half Life 3, він повинен буде підняти планку ще вище, або хоча б рівнятись на такі от ігри.

barmivah | 5 років тому | #

Мабуть хлопці дійсно замахнули на консолі нового покоління, якщо так затягують гру.

eGeek | 5 років тому | #

Ну, те, що вони затягують, це все ж таки тільки слухи, але те, що сучасні консолі не потягнуть гру у всій красі, можна сказати впевнено.