Іранського розробника вигнали з країни за створення гри про Іран

Іранського розробника вигнали з країни за створення гри про Іран

 / 25 червня 2012 / Джерело: kotaku.com /  ,

Колишній працівник RockStar, який приклав свою руку до таких хітів як GTA 3, Max Payne та Alan Wake був оголошений шпигуном та вигнаний із власної країни за те, що розповів пресі про свої плани створити гру про Іранську революцію 1979.

Навід Хонсарі (Navid Khonsari) — іранець, що проживає в Канаді. Декілька місяців тому він оголосив, що планує розробку гри під назвою «1979: The Game» у якій буде зображений напад на Американське посольство в Тегерані очима студентів та заручників. Навід пояснив, що використовуватиме правдиву історичну інформацію як основу для сюжету. З того часу як він оголосив про свої наміри, про цю гру більше нічого не було чути, аж до тепер.

Виявилось, що Іранська преса проголосила Навіда шпигуном.

— Коли я розповів про гру, мої слова підібрала консервативна Іранська газета де мене охрестили шпигуном. — пояснює Навід, — По суті вони сказали, що я роблю пропаганду. І в результаті тепер я не можу повернутись до Ірану. Це досить неприємно, адже в мене там родичі, в тому числі старші.

Крім того, він втратив контакти із партнерами.

— Головний концепт-художник, що працював над 1979 (я працюю тільки з іранцями, оскільки хочу домогтись максимальної достовірності) через це був змушений утікти з країни. Ми ж ще навіть нічого не випустили. Його вина лише в тому, що він мав відношення до мого проекту.

Але вигнання не зупинило Навіда від створення власної студії в Торонто. Його мрія — створювати ігри, які відображатимуть як війни та політика впливають на життя простих громадян по всьому світу.

Image: http://img.gawkerassets.com/img/17qvlck35pszfjpg/xlarge.jpg

На нещодавній конференції «Games for Change» Навід розповів які переживання він хоче вкласти в 1979. Гравцю відведеться роль іранця, що живе в америці та за збігом обставин потрапляє в Іран у якості учасника місії по звільненню дипломатів із захопленого Американського посольства. Головний герой не буде солдатом — він буде водієм чи перекладачем.

— Він не візьме кулемет і не кинеться в бій. Тим не менше він тренований, тому за себе зможе постояти. — каже Навід. Тому не чекайте від гри перестрілок і сюжету на зразок «врятувати світ». Скоршіе гра буде мати поодинокі кулачні бої та стелс-елементи. Все, чого хоче персонаж — врятуватись з Ірану. В пошуках шляху втечі гравцю доведеться побувати в різних куточках країни та відчути на собі політичне та соціальне становище.

Автор каже, що спробує подати події 1979 з різних перспектив. Наприклад він хоче показати як воно, бути жінкою в консервативному мусульманському суспільстві, передати загальну напругу від постійного нагляду військових та міліції, або навіть показати, що керує представниками анти-американських політиків в Ірані.

Цікаво також, що Навід Хонсарі хоче зробити цю гру безкоштовною, але з платним контентом у вигляді додаткових місій та побічних історій.

— Наприклад у грі ви можете зустрітись із хлопцем, котрий нелегально переправляє людей через кордон до Афганістану і у вас буде спільна місія, — пояснює Навід, — Але потім він попадеться і його арештують. Його історія і те, що відбуватиметься з ним після арешту буде доступне у вигляді графічної новели. І все це буде базуватись на правдивих історичних подіях.

Амбіції Навіда підкріплюються його вірою у те, що сучасним іграм, попри всі їх можливості як медіа, бракує глибини.

— Їх вміст дуже слабкий. — Пояснює він, — Публіці набридли псевдо-світи; вони хочуть справжніх подій в існуючих місцях. Я не забув те, чому навчився у RockStar. Я скористаюсь цими знаннями у трошки інший спосіб. Так що, суть в тому, щоб продумати всі деталі та використати їх для збагачення сюжету та геймплею.

Image: http://img.gawkerassets.com/img/17qvkopso3g4bjpg/xlarge.jpg

Але амбіції розробника йдуть далі чим одна гра: якщо все піде добре, то він хоче випустити цілу серію історично-достовірних ігор. 1982 Сальвадор, 1988 Панама, 1992 Ліберія та 1995 Боснія. За планом в основі всіх цих ігор повинні лежати справжні переживання очевидців.

— Ми хчоемо залучити професійних журналістів та письменників із цих країн. Людей, які хочуть розповісти свою історію. Ми лише відкрили свою студію. Не те, щоб в нас було багато матеріалу. Тож ми покладаємось на цю жагу донести до всіх власні переживання. Деякі підуть дуже далеко, щоб це зробити і ми хочемо дати цим людям платформу.

На запитання, чи не відсторонить американського споживача гра, дії якої відбуваються в Ірані Навід відповів так:

— Я б сказав, що тролі та космічні десантники, які зустрічаються у батьох іграє є більш чужими для нас, чи не так? — засміявся він, — Але вміння бути героєм, протистояти важким обставинам — ні. Боротьба за свободу, за особисту свободу, долання незгод… Це все частина і американської ідеї. Це універсальні теми і я вважаю, що ми зможемо показати їх втілення у світі більш схожому на той, в якому ми живемо.

Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!

andrii | 5 років тому | #

Відмінна стаття! Перенесу на головну!

yulia | 5 років тому | #

eGeek | 5 років тому | #

Нічо собі. Сподіваюсь у них все вийде.

spaceman | 5 років тому | #

Про псевдо-світи особливо правильна думка. Дістали фентезі-сюжети які відбувають невідомо де лише по тій причині, що їх сценарист живе в іншому світі чим ми.

Але пров ійну теж вже дістало.

Garth | 5 років тому | #

Дуже правильні роздуми, ігр про реальний світ та реальні події фактично нема — все вигадане. Звичайно, причина цьому бажання людей втекти від реальності, але скільки вже тікати можна? Тікай не тікай, а краще повернутись до реальності і розібратись що в ній і по чому. Правда, не війною одною.