DotA — наступна гра Valve

DotA — наступна гра Valve

 / 22 січня 2011 / Джерело: pc.ign.com /  , ,

Якщо ви ніколи не грали в DotA, також відому за назвою Defense of the Ancients, розібратись у тому, як вона працює може бути досить складно. Особливо, якщо ви намагаєтесь зіграти з противниками, що грають уже декілька років і не соромляться застосовувати отримані навики на новачках. Ця гра була розроблена учасниками спільноти Warcraft III і з того часу отримала широке розповсюдження, заставляючи інших розробників виготовляти власні клони типу League of Legends від Riot Games. Тепер, коли Valve розробляє сіквел, я думаю, що жанр чекає нова хвиля популярності.

Щоб менше заплутувати читачів, я буду вживати слово Dota впродовж решти статті. Як висловився старший проект-менеджер Valve, Ерік Джонсон, „Коли люди говорять про Defense of the Ancients, вони просто кажуть Dota. На даний момент це звичайне слово. Для нас це просто слово або назва бренду.“

Гра схожа на суміш Diablo, стратегії в реальному часі та перетягування каната. На початку матча гравці діляться на дві команди, основною ціллю яких є знищення бази противника. Для досягнення цього вам дається один юніт, герой, який володіє особливими атаками та заклинаннями. Існує багато героїв із великим розмаїттям здібностей, що дає вам можливість вибирати ті здібності, які вам більше подобаються. Знання особливостей свого героя і вміння працювати заодно з товаришами по команді є ключами до перемоги.

Вам також треба керувати потоками автоматичних істот, яких називають кріпами (creeps). Ці звірі з'являються з обох баз з однаковим інтервалом і нападаючи пліч-о-пліч з ними ви можете розвернути хід битви і прокласти собі шлях до ворожої бази і перемоги. Також, протягом гри, ви постійно отримуєте золото та досвід і здобуваєте нові рівні, що дає можливість розкачати здібності героя і купити нове обладнання та предмети, що додатково впливають на ваші здібності. З цим важко розібратись за один раз.

Для розробки сіквелу, Valve запросила розробника оригінального моду, IceFrog. „Відразу було ясно, що той, хто працював над Dota був дійсно хорошим дизайнером,“ — каже Джонсон. „Я написав IceFrog'у і попросив його прийти, щоб познайомитись з ним та розпитати про все, після чого ми взяли його на роботу на місці… Було ясно як день, що він дуже добре розбирається в розробці ігор.“

Однією з задач Valve є залишити основну формулу незмінною. „Є основний геймплей,“ — каже Джонсон, — „Основні правила, як грати в Dota. Нам би прийшлось попітніти щоб покращити їх. Я думаю, IceFrog вже зробив цю роботу і його досвід роботи в цій спільноті значно вищий, так що для нас немає сенсу щось міняти, тому основний геймплей залишиться тим же.“

Що ж це значить? А значить це те, що число кріпів, які з'являються з кожною хвилею не зміниться, предмети та артефакти будуть працювати подібним чином, структура смуг буде такою ж, а більшість героїв повернуться із оригінальної гри. „Будуть в основному герої, з якими ви знайомі із Dota. З часом будуть з'являтись нові герої, так само як і IceFrog додає в Dota весь час. Це гра до якої звикли 20 мільйонів людей і вона залишиться звичною. У Dota існує великий вклад умінь зі сторони гравця… і ми не хочем їх викидати. Ми хочем, щоб гравці могли отримувати задоволення як і раніше. Для нас просто немає сенсу починати все з чистого аркуша.“

Якщо приєднатись до гри, то „найкращим досвідом,“ як стверджує Джонсон, буде гр п'ять на п'ять. Ті, кому кочеться зіграти троє на трьох можуть, якщо захочуть, але „я думаю, що найбільше задоволення в плані побудови карти гравцям принесе матч п'ять на п'ять.“

Замість того, щоб вносити значні зміни у геймплей, Valve більше зосереджується на інфраструктурі, графіці і створенні допоміжних інструментів для новачків, щоб ті могли розібратись, що відбувається. Сюди входить детальна статистика, система запису та відворення матчів, автоматичний підбір противників за рівнем гри та зручні способи для взаємодії спільноти. Valve також планує впровадити тренерську систему, в якій новачку може допомагати ветеран. „Ми хочем створити систему, в якій дуже досвічений гравець може взяти на поруки менш досвіченого і навчити його азам, і це встроєно в саму гру. А потім цей тренер отримає якусь винагороду. Очевидно, що ми мусим постаратись, щоб не допустити до тренерства зловмисників і ми впевнені, що знаєм як це зробити. Але в результаті ми хочем, щоб новий гравець міг зайти і сказати «Привіт, мені потрібен тренер» і, можливо, отримати список тренерів і деяку інформацію про них і сказати «Я хочу, щоб мене тренував цей гравець». І, якщо він погодиться, він стає його вчителем.“

З другої сторони, Valve свідома щодо потенційного розбалансування при матчах гравців із тренерами і без них. „Ми не хочем, щоб тренер давав вам перевагу в грі. Ми не збираємось створити гру, де кожен гравець хотітиме мати тренера в кожному матчі, щоб отримати додаткову пару очей для переваги у грі.“

Гравці, що люблять позмагатись і тяжіють до турнірів є іншим сектором спільноти про який дбає Valve. „Турніри це досить не просто, оскільки існує багато організацій, які вже проводять турніри і роблять це добре. Ми абсолютно не хочем їм перешкоджати. Ми не хочем відбирати їх бізнес і ускладнювати проведення турнірів. Можливо будуть турніри і події організовані нами, але ми, скорше за все, також створимо хороші умови для проведення зовнішніх турнірів.“

Якщо ви читаєте і досі до кінця не зрозуміли що це все означає, то схоже на те, що Valve будує додаткові інструменти для того, щоб допомогти гравцям розібратись з ігровою механікою без необхідності шукати тренерів чи бути жорстоко розгромленими іншими гравцями в онлайнових матчах. „Повнометражної кампанії для одного гравця не буде, принаймні з цим продуктом. А от цікавий спосіб вивчити основні правила гри буде безперечно.“

Також схоже, що багато сил розробників тратиться на зовнішній вигляд світу. „Існуюча спільнота закохана у гру, і вони люблять у ній все. Тому нам необхідно створити стиль, який буде апелювати до них і який вони також зможуть полюбити. Ми спілкуємось із невеликою групою людей із зовні, вони дають нам відгуки стосовно проробленої нами роботи. Тим більше, що це перша гра Valve у стилі фентезі, що дуже подобається художникам. Поки ми будуємо Dota 2, ми намагаємось побудувати світ… Є функціональний аспект у можливості побачити, що відбувається. Це гра, у якій ви потенційно бачите як десятеро людей одночасно створюють двадцять об'єктів протягом п'яти секунд в межах одного екрану і можливість сприйняти це швидко є серйозним викликом для нас. Це одна з речей, яку ми, як ненормальні, без перестанку проганяєм у внутрішніх тестах.“

„Коли ми думаєм над тим, як повинні виглядати герої, ми в першу чергу дивимось на їх вміння. Чи завдає цей герой багато фізичних ушкоджень? Чи завдає він багато магічних ушкоджень? Які їх основні вміння і як це повинно проявлятись в конструкції та кольорі персонажа? Після чого виникає запитання, як спільнота сприйме цього конкретного персонажа? У них дуже сильні точки зору і безліч знань про цих персонажів, тому нам треба впевнитись, що ми задовільняєм цим вимогам. А те, як виглядало оформлення попередньої гри не грає великої ролі.“

Valve також працює над створенням більш глибокої основи для ігрового світу, з якою можна буде стикнутись під час гри. „Вона вильється у те, як персонажі говорять, хто їх озвучує. У грі є персонажі, які мають певні відношення одне до одного в межах гри, тому час від часу вони можуть сказати одне одному якусь однорзову фразу. Ми передаєм це таким чином. Побачим, як відреагує спільнота. Поки що реакція позитивна.“

Valve не забарилась згадати Counter-Strike для порівняння із тим, що вони роблять в Dota 2. „На ранній стадії розробки Counter-Strike ми відчували, що гра не достатньо проста і зрозуміла. І виявилось, що ми були не праві. Я пам'ятаю, як приходив на роботу і бачив, що багато людей грають у цей мод, cstrike, значно більше чим у будь-які інші моди в історії Half-Life, і я сказав «Треба би пограти в нього». І тоді ти заходиш в гру і вогонь по своїх ввімкнений і ти не можеш розрізнити своїх товаришів по команді. Різниця була тільки в тому, що хтось мав довші рукави, а хтось — менше одягу. І всі просто стріляли один в одного, але всім подобалось. Ми роздивились Counter-Strike зблизька і були вражені, але ми не випускали його цілий рік. Дані ясно свідчили, що гра була доступною та зрозумілою, оскільки всі в неї грали і постійно приходили нові люди, але вона порушувала багато наших внутрішніх правил і принципів доступності.“

„Я вважаю, Dota багато чим схожа на випадок, коли безліч дизайнерів ігор подивляться на неї і скажуть: «це найменш доступна гра із всіх, які я коли-небуть бачив». Але у неї грають 20 мільйонів людей зі всього світу і як це, по-вашому, сталось? Ми вважаєм, що якщо ми зробим гру менш безкомпромісною, простішою чи менш різноманітною то припустимся великої помилки, тому що дизайн гри покладається на складність і винагороджує людей за їх вміння.“

Valve досі не визначилась із вартістю, так що в нас нема ніяких остаточнних висновків про те, чи буде контент, випущений після релізу, безкоштовним. І хоча Valve відома тим, що часто переносить дати релізу, Dota 2 наразі запланована на кінець 2011.

Примітка: цей матеріал є дослівним чи частковим перекладом іншомовної статті. Оригінал читайте на pc.ign.com.
Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!