Чому розробники не повинні читати власні форуми

Чому розробники не повинні читати власні форуми

 / 6 січня 2011 / Джерело: jeff-vogel.blogspot.com /  , ,

Джеф Вогель — засновник невеликої незалежної компанії Spiderweb Software — опублікував у своєму блозі невелику статтю, у якій пише про три основні причини, згідно з якими розробники ігор не повинні занадто багато часу проводити на своїх офіційних форумах.

Стаття буде цікавою не тільки розробникам, а й дасть можливість шанувальникам ігор краще їх зрозуміти.

Якщо я чомусь і навчився із написання інді-ігор впродовж п'ятнадцяти років (а багато хто скаже що я не навчився нічому), то це тому, що для розробника поганою ідеєю є заходити на форум, де обговорюється він і його робота. Це не приводить ні до чого хорошого.

Саме по цій причині великі, розумні компанії із справжніми бюджетами наймають людей для роботи з громадськістю, які нічим не займаються крім того, що слідкують за форумами. Управлятись із шанувальниками є спражньою роботою, а відбір реалістичних та важливих коментарів забирає тонну часу і роздумів. Саме тому розумні компанії відокремлюють шанувальників та розробників окремим шаром. Якщо у вас немає цього шару, вам треба зберігати безпечну, ввічливу дистанцію.

Шкода. Моя компанія, Spiderweb Software, має дивовижний, активний форум. Уже декілька років. Він завжди активний і повний дискусій. Але, крім випадків коли я щойно випустив гру і шукаю ранні, злісні помилки, я повинен обходити його стороною.

Деякі з моїх шанувальників по-справжньому обурюються і сприймають це як особисту образу, і вони не соромляться донести своє обурення до мене. Але якщо ви колись цікавились, чому розробники улюбленої вами гри часто уникають форумів (особливо форумів Word of Warcraft, пффф!), ця стаття може допомогти вам знайти відповідь.

1. Читати про те, наскільки люди вас ненавидять — не дуже продуктивно

Кажуть, щоб ваш шлюб був здоровим, треба на кожну сказану вами неприємність, казати п'ять добрих речей. В нашій природі закладено ігнорування добрих слів і зациклення на злих. Саме тому Facebook ніколи не зробить кнопку «не подобається». Якщо ви бачите «Джо сподобався ваш пост» — все в порядку. Якщо ж середньостатистичний житель інтернету побачить в себе на сторінці, що «Джо це не сподобалось» — він скорше за все розізлиться.

Що повертає нас до форумів.

Кілька років тому я написав статтю для IGN, в якій виразив свої думки з приводу того, що інді ігри є далеко не єдиним джерелом інновацій і великі компанії заслуговують більше поваги, коли вони намагаються створити щось інноваційне. Slashdot були люб'язними зіслатись на неї. Хтось зі мною може погодитись, а хтось ні. Але хтось написав це…

„Такого типу коментарів я і очікував від цинічного незалежного „недомитця“, дійсно. Ну знаєте, людини, яка боїться або занадто вузьколоба, щоб спробувати щось нове, частково через те, що не хоче втрачати свої гроші (логічно), а частково через те, що просто не хоче нічого пробувати. … Іншими словами, нема на що дивитись. Просто фактично бездумне бормотання ще одного циніка із спотвореним та безплідним поглядом на ігровий світ.“

Вау! Чувак! Що я тобі зробив? Я переїхав твою собаку? Зустрічався з твоєю мамою? Прийшов до тебе на роботу і зіпсував твою фритюрницю? Чорт!

Я тоді думав що це досить смішно. Я розсилав лінки своїм друзям зі словами: «Хай! Глянь що люди ДІЙСНО про мене думають!». З роками я став достатньо товстошкірим. І всеодно, якщо читаєш як купа людей поливає тебе брудом, то рано чи пізно тебе це дістане, хібащо у тебе надлюдська сила волі. Деколи я проявляю слабкість, заглядаю на форум, натрапляю там на якусь противну грубість і це збиває мене з ритму на декілька годин.

Пам'ятаєте, як Penny Arcade висловились (набагато кращим та нецензурнішим чином), що анонімність плюс публіка дорівнює негідники. (І, як відомо, автори Penny Arcade теж не читають свої форуми.)

З форумами моєї компанії ситуація трошки інша. Але тільки трошки. Хоч на них, в основному, сидять мої шанувальники, вони всеодно повні наїздів на мої вміння в дизайні, якість ігор, мою мужність та комплекцію обличчя. Пам'ятайте: від любові до ненависті один крок. Ніхто не накинеться на вас так люто, як розчарований фанат.

Коли я читаю форуми, скажімо: World of Warcraft або xkcd, — я завжди дивуюсь, наскільки жахливою може бути ситуація. Приходить думка типу «Якщо ти настільки це ненавидиш, то чому ж ти тут сидиш?». Але такий вже стан речей і варто пам'ятати, що надлишкова відкритість до образ може пробратись тобі в душу, змусити сумніватись в собі і заважати працювати. Це дуже сумно, але деколи просто доводиться захищатись, оминаючи форуми стороною. Тримати свій мозок в чистоті.

2. Це нічим вам не допоможе

Здавалося би, що форуми це хороший спосіб знайти ідеї для дизайну і нові шляхи удосконалити свої ігри. Але, за вийнятком пошуку багів, це зовсім не так.

Вам може хотітись, якщо ви застрягли з розробкою гри, зайти на форум і почитати відгуки. Проблема в наступному. Не залежно від суті питання, завжди є люди, які яро відстоюють обидві його сторони. Багато людей рефлекторно ненавидять зміни. Багато людей будуть задоволені, тільки якщо гру зробити набагато складнішою (чи набагато простішою). Деякі з них, по правді, не мають адекватних думок відносно будь-чого. Часто бувають питання, в яких розумні люди приходять до протилежних випадків і ви читаєте тисячі гнівних постів по обох сторонах питання, ніяк не наближаючись до його справжнього рішення.

Форуми складаються із какофонії людей, які кажуть вам робити протилежні речі, дуже голосно і часто без ніяких на те причин. Буде і багато хороших ідей, але відсіювати їх від поганих ненадійно і потребує багато зусиль. Якщо ви спробуєте ощасливити забагато людей одночасно — ви з'їдете з глузду. Треба бути дуже, дуже обережним із тим, чиї думки пускаєш собі в голову.

Звичайно, що для дизайнерів всеодно добре отримувати багато хорошої, конструктивної критики. Ось чому я зібрав елітну групу бета-тестерів та зацікавлених друзів і з особливою увагою до них прислухаюсь. І, мушу відмітити, багато із цих тестерів були відібрані з моїх форумів. Вам просто доведеться дуже обережно вибирати у кого питати поради.

3. Ви можете піддатись злості

Тут багато не скажеш. Якщо читаєш форуми достатньо довго — обов'язково прочитаєш багато неприємних коментарів та наїздів. Прочитаєш багато наїздів — обов'язково розізлишся. Якщо розізлишся достатньо, то рано чи пізно почнеш накидуватись і пускати образи у відповідь.

Злісні випади в сторону клієнтів ніколи, ніколи не приводять до хороших результатів.

На останок

Я впевнений, що деякі мої колеги з розробки інді-ігор читають це і похитують головою моєму ідіотизму. Багато розробників підтримують тісні стосунки із відвідувачами своїх форумів. У них це, покищо, виходить. Я за них радий і, сподіваюсь, у них це буде виходити і надалі.

Просто запам'ятайте. Коли ви тільки починаєте і набираєте перших шанувальників, ви на випробному терміні. Ви нове лице, робите чудові речі. Всі вас люблять. І, що саме важливе, у вас ще не було можливості почати розчаровувати шматки вашої фан-бази.

Чим довше ви залишаєетесь активним, тим більше ваших шанувальників обернеться проти вас, маючи на це причину чи ні.

І якщо ви відвідувач мого форуму і читаєте це, то знайте. Я люблю вас. Сама ідея, що хтось хоче обговорювати мою роботу, навіть поливати її брудом, є для мене божевільно приємною. Я просто хочу дати вам знати про мої інстинкти само-збереження та ефективності, які змушують мене зберігати певну дистанцію.

P. S. На ілюстрації до статті зображений постійний відвідувач форумів, а не автор статті, як ви могли б подумати.

Примітка: цей матеріал є дослівним чи частковим перекладом іншомовної статті. Оригінал читайте на jeff-vogel.blogspot.com.
Щоб залишити коментар, зареєструйтесь чи увійдіть на сайт.
Якщо ви вважаєте цей матеріал крисним або ж він вам сподобався, залишіть будь ласка свій коментар. Нам важливо знати вашу думку!

olexiv | 6 років тому | #

"Саме тому Facebook ніколи не зробить кнопку «не подобається»" він помилився…вже є така кнопка)

lool | 6 років тому | #

а вона анонімна, чи Петру Пузику стане відомо, що Ірині Кабанець не сподобалось його фото, де він з шашликом та в синіх рейтузах?

andrii | 6 років тому | #

Вимагаю пруфлінк. Я дуже сумніваюсь що ця кнопка є створена власниками Facebook. Скорше стороння розробка, виконана пів виглядом жарту, а не серйозна функція.

olexiv | 6 років тому | #

ну наприклад : бачиш лінк,тискаєш "подобається" ну а потім яка кнопка вискакує???- "не подобається" :))))

andrii | 6 років тому | #

так це ж просто можливість відкликати свій голос назад. ця кнопка не дає можливість заявити всім що тобі щось не подобається. вона просто знімає наслідки того, що ти нативнув "подобається"

olexiv | 6 років тому | #

та я розумію…

але така кнопка є :))

andrii | 6 років тому | #

ну є кнопка, але то не така кнопка, про яку йдеться у статті! :)

fr35h | 6 років тому | #

Хороша стаття, читаю і думаю, це про нас :D

andrii | 6 років тому | #

Про вас?

Ви розробники? :)